IKLAN

IKLAN TEXT

sudikan click untuk kekayaan saya

Team Power

Team Power
Team Power Tupperware
TUPPERWARE TEAM POWER

Jom sertai TEAM POWER untuk JANA PENDAPATAN dengan Business Tupperware. Buat Duit Tanpa Modal. Salah satu cara Bisnes Internet Paling Mudah Saya sedia membantu from zero to hero !! Call & Whats app 012-3993947 (Syamputra Razali) FB : Syamputra Razali TP Tupperware Malaysia; Syamputra Razali Tupperware; 2023; Nano Nature Water Filtration System; Tupperware Malaysia Katalog; Tupperware Catalogue;Tupperware Malaysia; Tupperware Katalog 2023

Saturday, July 11, 2015

Tips Tupperware Malaysia : TANPA MODAL boleh BERJAYA?? bagaimana?

"SAYA TAK ADA MODAL"

======================
Boleh ke niaga tanpa modal?
======================

Soalan dan pertanyaan ini memang menjadi TOP 5 dalam alasan alasan menjadikan kiter terus kecundang sebelum kita tahu kita akan kecundang dalam berniaga.

Sifu saya "Kak sahliah" pernah berkata.. "Belum keluar rumah bertempur dah pulang tewas".. Berbeza dengan orang yang sudah berhabis habisan menggunakan pencak dan kudrat juga keringat lalu tumpas ditengah gelanggang yang saya fikir lebih bermaruah dan salute kepada perjuangan yang di laungkan.

Begitu juga dalam berniaga. Semestinya halangan terbesar bile mana nak kena ada modal besar dan pergi ada modal permulaan. Sebenarnya, mengikut pengalaman saya.. Niaga tupperware ini memang perlukan modal sebab itu adalah komitmen. Namun, secara jujur.. Bisness ini adalah.. Bisness yang berMODALkan semangat dan USAHA. Bile kita rajin berusaha namun tak berjaya sebab kita rajin SYOK SENDIRI. Usaha perlu dengan strategi. Dan jika kita lihat cara yang Syamputra Razali turunkan tak berkesan dengan anda .. Anda perlu membuat adjustment agar kena dengan sifat dan diri anda.

Sebagai contoh, kalau cara syamputra razali lebih kepafa HOVER ala ala azwan ali. Semestinya anda tak boleh TIRU. Anda boleh ikut cara aznil hj nawawi. Pendek kata cara seseorang perlu melalui peringkat TRY n Error. Anda perlu cuba dan cuba dan cuba dan saya pasti akhirnya akan berjumpa cara yang sesuai..









Saya mengambil contoh director didalam TEAM POWER yang mempunyai cara nya tersendiri. Iaitu sharifah aini. Aini adalah suri rumah sepenuh masa dan menjalan perniagaan ini dengan cukup tenang. Beliau tidak banyAk mempamerkan dirinya namun ada juga sekali sekala menonjolkan anaknya sebagai model. Cara aini lebih kepada caring dan sharing serta beliau berkomunikasi dengan downlinenya kerap dan mempunyai cabaran yang tersendiri. Beliu mempunya ramai pengikut dan mengeluarkan idea bernas seperti program DIQ untuk 2 bulan. Aini juga menggunakan blog sebagai ruang sharingnya disamping beliau menggunakan personal approach. Hahhhh. Abis rahsia aini saya dedahkan. Semoga anda mendapat inspirasi kepada orang yang setiap bulan memasuki ranking TOP sales dari TEAM POWER.. Beliau juga telah melahirkan lebih dari 15 orang director dan bergelar 5 star director. Yang penting.. Aini tak pandai untuk drive kereta namun boleh mengepos barang yang customer order. Fikirkanlah..





Saya juga ingin merujuk kepada cara Yunaizah dari negeri sembilan yang diberikan cabaran "anak tidak sihat" dan tanpa alasan beliau terus  mengukuhkan empayar beliau dengan caranya yang tersendiri. Beliau juga seorang suri rumah dan memulakan bisness baru setahun sahaja. Beliau yang dahulu malu dan cepat nervous.. Kini semakin yakin bilemana beliau sudah boleh menghasilkan youtube dengan demo barang barang asas. Kebolehan beliau adalah berusaha mendapatkan barang dengan bersungguh sungguh mencapai hasrat pelanggan. Yunaizah atau dikenali dengan yus.. Sudah berani memperkenalkan dirinya dan bijak mengatur strategi. Beliau yang pernah merecruit lebih 35 orang pada bulan februari 2015.. Consisten dengan recruit  lebih 10 orang. Saya yakin, yus akan mencipta nama sebagai TOP sales di malaysia.





Seorang lagi director yang saya fikir hebat dan mempunya aura luar biasa adalah Junaidariani dari bachok kelantan. Beliau adalah antara pengasas Team Power dan menjalankan pernigaan secara full time kerana beliau seorang suri rumah. Beliau yang masih belajar belajar memandu membuat perniagaan 100% online dan pelanggan nya adalah diserata Malaysi. Sikap jun yang peramah dan jujur serta menambat hati pelanggan dengan pemberian tanda hati menjadikan beliau digemari untuk repeat order dari pelanggan yang setia. Jun juga merupakan salah satu achivers yang bakal menaiki belon panas dalam trip PERCUMA Tupperware ke istanbul, turki. Kejayaan beliau ke star boot camp yang pertama menjadi inspirasi yang lain untuk terus mencipta kejayaan. Semoga impian beliau untuk mempunyai bco sendiri akan tercapai. Kini, jun sedang berada di rank 5 star director dan mengatur langkah menjejak AED



💋💋💋 dari 3 cerita success saya tadi. Persamaan antara mereka adalah suri rumah dan mereka mempunyai strategi dan cara masing masing. Namun, 1 rahsia yang mereka belum dedahkan adalah mereka mempunya RECRUIT yang berkuali setiap bulan dan melahirkan bakal director baru. 

🌷🌷 ohh ya. Terlupa pulak kisah pasal MODAL tadi..



🔛Itulah yang saya katakan. Modal paling besar adalah diri kita yang kita bersungguh sungguh.. Bayangkan hebatnya pepatah " alang alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan" . Saya pegang prinsip ini sebab ia menyatakan. Andai kita fokus dan tekun melakulan sesuatu. Habuannyer hebat. 

💰💰Menyebut tentang modal tadi.. Upline saya "madam chin'g lay ping" ada menasihati saya tentang modal. Modal u adalah katalog dan kasi orang tengok dan kasi dia cari order. Itu pesanan keramat yang ternyata berkesan.. Katalog adalah modal kita yang kita jaja sebagai kedai bergerak kita. Dimana sahaja perlu ada katalog yang mencuci mata siapa sahaja yang memandangnya.

🎀SAya percaya.. Tak perlu modal yang banyak. Kita adalah sebagai agen jualan dan peratusnya adalah 20% dan pembina rangkaian adalah 80%. Saya akan bongkarkan tentang rahsia 20-80 peratus ini dalam lembaran entry yang lain. Semoga kisah modal ini bukan menjadi cerita berat dan alasan yang memaku kaki kita untuk terus bergelar orang susah dan menjadi miskin usaha seterusnya menjadikan kita kais bulan makan sehari.

Salam sayang untuk semua..

.👇Apa lagi???.. Dah abis baca sila daftar sebagai ahli sekarang



Whats app saya sekarang📞
=====••••======•••=======
0123993947 syamputra razali
•••••=======•••••=========

No comments:

Post a Comment

IKLAN TENGAH