IKLAN

IKLAN TEXT

sudikan click untuk kekayaan saya

Team Power

Team Power
Team Power Tupperware
TUPPERWARE TEAM POWER

Jom sertai TEAM POWER untuk JANA PENDAPATAN dengan Business Tupperware. Buat Duit Tanpa Modal. Salah satu cara Bisnes Internet Paling Mudah Saya sedia membantu from zero to hero !! Call & Whats app 012-3993947 (Syamputra Razali) FB : Syamputra Razali TP Tupperware Malaysia; Syamputra Razali Tupperware; 2023; Nano Nature Water Filtration System; Tupperware Malaysia Katalog; Tupperware Catalogue;Tupperware Malaysia; Tupperware Katalog 2023

Sunday, June 5, 2016

Tupperware Malaysia Online : Selamat Berpuasa : special promotion ramadhan 2016

Salam
Syukur alhamdulillah,
Selesai pun mengemas umah dan sangat sangat seronok dapat memborong item paling hot..  Iaitu water dispenser warna pink siap tapak..
.
.
Meletop tak?
Alang alang beli.. Dapatlah 30 set. Esok insyallah nak beli lagik.. Harus meletopss
.
.. Terima kasih art atau bunga april sebab tolong mengemas semua tupperware nie. Sampai berpeloh peloh..

jom tengok video la..


Terima kasih new nora, ampang sebab sudi layan abang macam downline sendiri. Memang baik kak zah dan lin serta zul. Awesome. Kalau semua stokis macam new nora kan best !!
.
Inilah kisahnye.. Anak sedaraku tolong kemas umah. Hehehhe seronok bile bebudak nie dtg..

Hari menyambut ramadhan.. Ayah masak rendang kerang, mak masak rendang daging dan lina masak rendang ayam. Super sedap. Rasa macam raya sangat. Wangi sampai umah abg yang kt depan umah..


Pagi pagi buta lagi dah ada orang ketuk pintu umah..
"Knock knock !! "- ketukkan mak kejutkan aku dari mengadap whats app dan tengok promote water dispenser..
--- aku pun pergi bukak pintu dan mak menolak pintu seolah olah tak sabar nak masuk..
Bile dah bukak pintu.. Aku baru nak cakap "aaerrrrr"
Mak terus cakap .. Meh makan.. Mak baru baik pasar tani nie.. 
Seperti biasa .. Ahad memang hari dating mak dan ayah.. Pergi pasar saja saja cuci mata..
--- aku pun terus cakap "iyer lah"
Pastu.. Mak terus menghulur bungkusan. Aku pun dalam hati "alhamdulillah.. Nasi lemak !!"
Rupa rupanya.. "Nahh.. Cube.. Mak beli kat pasar tani" cakap mak.. Masih berdiri kat pintu dan tak masuk umah aku sebab bersepah dengan tupperware..
-- aku pun capai dan terus pakai.. Aku pun cakap "cantik.." Pastu mak pun cakap.. "Warna pink je ada.. Boleh ker?
-- aku pun cakap "memang kiter suke yang pink pun".. Hahahaha anak dara sangat kan..
-- aku pun terus cakap hset dan terus follow mak balik umah yang terletak depan umah aku. 
-- memang best kalau dapat duduk depan umah mak. Kalau dpt duduk sebelah umah.. Aku pecahkan dinding umah.. Supaya boleh bergabung..

Moral of the story
--> mak sentiasa ingat kat anak dia.. Walaupun dah tua bangka anak dia dan ada duit sendiri. Walaupun baju rm5 .. Baju ini tak setanding dengan baju RM500 yang aku beli sebab pemberiaan mak yang sangat berharga..

--> so, u olz? Last belikan baju mak u olz bile? Dia suke atau tidak belakang kira.. Asalkan bagi. Sebab kita bagi itu adalah nikmat ingatan tulus ikhlas dari anaknya..

#mohonterasa
#hariminggu


Cantek kan baju nie..


Ini kek event semalam. Birthday dek ina.. 2 hari buat event..

Hari ini bertandang ke umah kak nor di ukay perdana.. Sedap giler...

Turut dtg eddy dan buck. Memang meriah juadah. Paling best nasi dan bantal raja junior. Memang sumpah sedap !!! Siap bersumpah plak..

Pastu kak nor bagi ole ole JUG air junior.. Best sangat.. Nak nangis downline bagi hadiah kat upline. Sangat menghargai..

Sedapkan.. Sangat sangat.. Sedap.. 


Set yang menjadi kegilaan ramai .. Waduhhh memang siapa jadi AED akn dapat hadiah ini. Sebelum syawal.. 
Susun kat umah plak. Esok ada lagi nak order.. Nak serbu eco botol plak.. Nantikan 100 set!! Tunggu..

Eco transperence.. Cantek kan

Esok terpaksa beli item ininsebab dah tempah. Insyallah. Akan dijual dan ada peminatnyer..


Inilah bunga april. Memang anda orang kuat abg yang baik hati. Kami sama sama g vietnam dan best giler..

Nak berjodoh plak ngan downline yang bari daftar. Elok plak jumpa dia. Memang borong banyak wooo

Inilah jug yang abg dpt dari kak nor kayangan atau anugerah ilahi..

ini ada video lagi.. untuk leaflet bulan june 2016



Terpaksa ku lepaskan steam it purple ku.. Syukur ada pembeli 20 set..

Ini poster paling senang nak buat melalui teknik tiruvasi..

Apa lagi.. Jom lah join buat bisness dengan team power..
Mudah je..

Ini jumpa aed saya NIZAM yang penuh dengan idea. Sangat sangat berilham dan dia smart !!


MEMANG SAYA BERLAGAK
-----------------------------
Saya bukan nak puji barang saya JUAL
.
Memang bagus !!
- kalau sebelum ini TONG air saya guna ala ala rm50-60 tu beli kat chow kit. Nampak cantik dan besar tapi pakai 2 kali, paip dia dah longgar. Pastu beli lagi yang lain.. Tong air tu plak meleleh jer. Abis rosak karpet beli kat pakistan utk raya. Bile meleleh, berlengas dan semut datang..
.
Siapa nak kemas??? Saya nak cuci lelehan tadi tu.. Tak kuasa kan??
.
Pastu pernah sekali, saya beli tong air lagi (kali ke-3) dan nak amek air tu.. Saya terpaksa letak atas tin biskut plak supaya tinggi dan senang amek air. Pastu malapetaka apa terjadi, masa budak mana ntah amek air.. Boleh plak jatuh semua kat lantai.. Kena plak kaki anak orang tu.. Pastu abis bocor semua tong tuz skrg jadi pasu bunga je kat tepi jamban kat kampung.
.
Oleh kerana keluar warna hijau dulu beserta stand bawah dia.. Saya terus beli dan bagi kat mak.. Mak punya lah menjerit ala ala menang lotri.. Ye lah. Dia ingat mahal sangat.. Itu 2 tahun lepas. Saya pun wish la nak dpt yang pink. Hari ini, impian jadi kenyataan.. Keluar oink dan tapak bawah pun kuar.
.
Saya cakap u olz, saya memang nak borong 50 biji benda ini. Korang jangan jelass taw dan bukan nak belagak ada banyak duit. Tapi aku menyimpan nak dekat 10 bulan sebab menunggu nak beli hot item ini. Jadi korang nak tengok je ker.. Korang jangan asyik bagi alasan tak der duit je.. Memang dimakbulkan lah..
.
Bile barang dah abis.. Mula lah meroyan sampai mencarut carut. Dosa je..
.
So, kalau korang tak dapat set ini , saya ucapkan  "PADAN MUKA".. 👍👍👍 Kalau nak beli ngan i.. Harga katlog tambah sekali harga terlajak laris..
- tak silap harganya lepas tolak diskaun RM150 jer.. Nanti nak kira.. Memang la nampak mahal.. Tapi yang tong pecah tu. Aku dah 4 biji beli. Dah nak dekat rm250 lebur macam tu je. 👅👅
.
Beli yang ini puas hati.. 💑.  Kalau meleleh jugak air.. Ko humban kan kat muka aku ini.. Memang gerenti puas hati..
.
Oklah, berleter macam mak nenek plak..
What app utk order 2 biji terus --> 012-3993947
(Abg tong air)


Inilah poster untuk 1 jun 2016.. Harus siapa beli rm160 .. Syukur ada ramai yang dpt misteri gift..



Mudahnya Berniaga! 
-----------------------
Segalanya di hujung jari..,tp ofcoz dgn cara yg betul, dgn strategi yang betul

TEAM POWER mempunyai kepakaran dalam pemasaran Tupperware secara Online. Cawangan Team Power berada diseluruh Malaysia dan rata - rata setia negeri mempunya wakil yang HEBAT !!

Kenapa perlu sertai TEAM POWER
1. Perkongsian ilmu yang luar kotak
2. Semangat TEAM WORK yang kuat
3. Motivasi yang tak putus sesama family Team Power

Sgt bertuah dan berbangga menjadi TEAM POWER kerana segalanya dibimbing.. dan diberikan sentuhan semangat yang luar biasa.

Jom bersama Kami di TEAM POWER utk mengejar IMPIAN anda dan MeREALISAIkannya !!

Kpd yg berhajat nak buat/cari side income secara santai2/part time - kalau Full time lagi bagus !! 
... Boleh pm tepi..atau 
Whatsapp Syamputra Razali 0123993947
Whatsapp Syamputra Razali 0123993947
Whatsapp Syamputra Razali 0123993947

~~~~~~~~~~~~~

TEAM POWER
Peneraju Perniagaan Online Terulung Di Malaysia
'Every single step will be guided'




_*ULANGKAJI BAB PUASA*_

*Niat Puasa* - 

"Sahaja aku berpuasa,
 pada esok hari 
kerana menunaikan fardhu bulan Ramadhan
 pada tahun ini
 kerana Allah Taala"

*Syarat Wajib Puasa* :-

1. Islam
2. Baligh
3. Berakal
4. Sihat
5. Bermukim (Tidak Musafir)
6. Suci (Dari Haid Dan Nifas)

*Syarat Sah Puasa* :-

1. Islam
2. Berakal & Mumayyiz
3. Suci (Dari Haid Dan Nifas)
4. Nyata masuknya bulan Ramadhan

*Rukun-Rukun Puasa*:-

1. Orang Yang Puasa
2. Berniat
3. Menahan Diri Daripada Perkara Yang Membatalkan Puasa

*Perkara Yang Membatalkan Puasa* :-

1. Makan Dan Minum Dengan Sengaja
2. Memasukkan Dengan Sengaja Benda Ke Dalam Rongga Yang Terbuka
3. Muntah Dengan Sengaja
4. Keluar Haid & Nifas
5. Gila
6. Murtad
7. Keluar Mani Dengan Dengaja
8. Bersetubuh Di Siang Hari

*Perkara Sunat Ketika Puasa* :-

1. Segera Berbuka Puasa
2. Berbuka Dengan Kurma/Juadah Manis
3. Baca Doa
4. Melambatkan Bersahur
5. Banyakkan Baca Al-Quran, Berzikir, Berselawat Dan Membuat Amal Kebajikan
6. Sentiasa Bersedekah
7. Jauhkan Diri Daripada Bercakap Perkara Yang Sia-Sia Dan Perbuatan Yang Tidak Membawa Manfaat
8. Mandi Junub Lebih awal Sebelum Masuk Waktu Subuh

*Makruh Ketika Puasa* :-

1. Bersuntik
2. Berbekam
3. Berkumur-Kumur
4. Memasukkan Air Ke Dalam Rongga Hidung Secara Berlebihan
5. Mandi Yang Berlebihan
6. Rasa Makanan Di Hujung Lidah

*Golongan Yang Wajib Qada' Puasa* :-

1. Orang Sakit Yang Ada Harapan Untuk Sembuh
2. Orang Yang Musafir (Bukan Kerana Maksiat)
3. Orang Yang Kedatangan Haid Dan Nifas
4. Orang Yang Meninggalkan Niat Puasa
5. Orang Yang Sengaja Melakukan Perkara2 Yang Membatalkan Puasa
6. Orang Yang Pitam/Mabuk 
7. Orang Yang Sangat Lapar Dan Dahaga

*Mereka Yang Di Kenakan Membayar Fidyah Puasa* :-

1. Mereka Yang Tidak Dapat Mngqada'kan Puasa Sehingga Masuk Ramadhan Kali Kedua - (Fidyahnya : 1 Cupak Beras Untuk Setiap Hari Yang Di Tinggalkan Di Samping Mengqada' Puasa) Bagi Setahun Tertinggal..
Kalau Tidak Di Qada' Sehingga Melampaui 2 Tahun Maka Di Kenakan 2 Cupak Tetapi Puasa Tetap Juga 1 Hari (Tiada Tambahan)
2. Orang Sakit Yang Tidak Ada Harapan Untuk Sembuh
3. Orang Yang Terlalu Tua Dan Tidak Berdaya Untuk Berpuasa
4. Orang Yang Ada Qada' Puasa Tetapi Meninggal Dunia Sebelum Sempat Berbuat Demikian (Fidyahnya : Di Buat Oleh Kerabat Si Mati/Di Ambil Daripada Harta Pusakanya)
5. Perempuan Yang Mengandung/Yang Menyusukan Anaknya Perlu Mengqada' Puasa Dan Membayar Fidyah 1 Cupak Beras Bagi Setiap Hari Yang Di Tinggalkan Sekiranya Dia Meninggalkan Puasa Kerana Bimbangkan Anaknya Tetapi Sekiranya Dia Takut Memudaratkan Pada Dirinya Dia Hanya Wajib Mengqada' Puasanya

*Kifarat Bersetubuh Di Bulan Ramadhan* :-

Orang Yang Bersetubuh Pada Siang Hari Bulan Ramadhan, Maka Kedua2 Suami Isteri Tersebut Perlu Mengqada' Puasa Berkenaan Dan Suami Wajib Membayar Kifarat (Denda) Seperti :-

1. Memerdekakan Seorang Hamba Mukmin L/P
(Sekiranya Tidak Mampu)
2. Berpuasa 2 Bulan Berturut-Turut Tanpa Terputus (Kalau Tidak Berdaya)
3. Memberi Makan Kepada 60 Orang Fakir Miskin
Walau Bagaimana Pun, Jika Persetubuhan Itu Di Lakukan Kerana Terlupa, Jahil Tentang Haramnya/Di Paksa Ke Atasnya Tidaklah Wajib Kifarat

*Tingkatan Puasa*:-

1. Puasa Umum - Sekadar Menahan Makan, Minum Dan Keinginan Berjimak
2. Puasa Khusus - Memelihara Mata, Telinga, Lidah, Tangan Dan Kaki Daripada Melakukan Dosa Selain Menahan Diri Daripada Perkara Di Atas
3. Puasa Khusus Al-Khusus - Merangkumi Puasa Di Atas Dan Di Sempurnakan Pula Dengan Puasa Hati Daripada Semua Keinginan Zahir Dan Batin

Mereka Yang Di Benarkan Meninggalkan Puasa :-

1. Orang Yang Hilang Daya Upaya Seperti Sakit Yang Apabila Berpuasa Akan Menambahkan Keuzuran
2. Orang Musafir
3. Org Yang Terlalu Tua Dan Amat Lemah
4. Orang Yang Tersangat Lapar Dan Dahaga
5. Perempuan Hamil/Menyusukan Anaknya Yang Apabila Berpuasa Boleh Memudaratkan Diri/Anak Yang Di Susui Itu


# Selamat Menjalani Ibadah Puasa Kepada Umat Islam Mukminin Dan Mukminat..
Semoga Puasa Pada Tahun Ini Mendidik Kita Menjadi Insan yg lebih *BERTAQWA*
Semoga Puasa Pada Tahun Ini Lebih *BAIK* Daripada Tahun Sebelumnya Dan Membanyakkan Kita Membuat Amal Jariah..
In Sya Allah.. .
😀😀😀

* bukak posa dgn buah kurma + minum ayaq suam.

** JANGAN minum minuman bergas + ais

*** Ambil peluang utk berhenti merokok.


Sempat juga menziarah.. Encik ahmad tarmizi di ppum, semoga cepat sembuh

Jom join ahli bersama TEAM POWER


Jom la ketahui fadhilat berpuasa yer

KEWAJIPAN BERPUASA
Firman Allah ( Ayat Al-Baqarah ayat 183 dan 185 )
"Wahai orang-orang beriman!! Kamu diwajibkan berpuasa sebagimana yang diwajibkan ke atas orang-orang yang dahulu daripada kamu, supaya kamu bertakwa".
Bagi orang-orang Islam yang beriman, bulan Ramadhan adalah bulan yang dinanti-nantikan ketibaannya oleh setiap ummat Islam, memandangkan ia bulan yang mulia dan memberi begitu banyak manfaat dan keistimewaan, faedah, fadhilat dan masa depan yang cerah bagi mereka yang tahu dan menghayatinya.

KEUTAMAAN RAMADHAN
Terdapat puluhan hadis Rasulullah saw yang menjelaskan tentang fadhilat dan keutamaan pusa di bulan Ramadhan, bukan sahaja untuk manfaat ummat Islam di akhirat kelak, malah ianya memberi faedah yang besar untuk kesihatan tubuh badan manusia di dunia ini.

ANTARA FADHILAT DAN KELEBIHAN BERPUASA DI BULAN RAMADHAN.
1. Pintu langit dibuka
2. Pintu-pintu syurga di buka

FADHILAT YANG LAIN
1. Mereka yang berpuasa akan mendapat balasan syurga
2. Orang yang berpuasa dimakbulkan permintaanya oleh Allah SWT
3. Orang yang berpuasa mendapat 2 kegembiraan iaitu semasa berbuka dan apabila bertemu dengan Allah pada hari kiamat kelak
4. Orang yang berpuasa mendapat peliharaan Allah Swt
5. Orang yang berpuasa dengan sempurna dijanjikan mahligai yang indah di syurga
6. Setiap kali sujud orang yang berpuasa, dikurniakan 1700 kebajikan, dibinakan mahligai di syurga dan 70,000 malaikat memohon keampunan baginya dari pagi hingga petang.

AMAL IBADAH DI BULAN RAMADHAN
Dalam khutbah terakhir bulan Sya'ban untuk persediaan menghadapi bulan Ramadhan, Rasulullah saw telah memberi nasihat kepada ummat Islam supaya menyempurnakan amal ibadah sepanjang bulan ramadhan, antaranya ialah:
  1. Solat sunat Tarawih
  2. Solat-solat sunat yang lain
  3. Bantu membantu sesama umat islam seperti bersedekah dan seumpamanya
  4. Memberikan hidangan berbuka puasa
  5. Banyakkan membaca tahlil
  6. Banyakkan beristighfar dan bertaubat, memohon keampunan kepada Allah swt
  7. Banyakkan berdoa memohon syurga dan perlindungan dari azab neraka
  8. Banyakkan bersabar, kerana bulan Ramadhan adalah bulan kesabaran.
  9. Tinggalkan dan jauhi dari segala perbuatan maksiat dan kemungkaran, kerana ia boleh menghapuskan ganjaran pahala ibadah kita.
Oleh itu marilah sama-sama kita berpuasa dengan seikhlas-ikhlasnya. Jangan kita hanya berpuasa, kerana ikut orang lain berpuasa atau kerana bapa kita puasa, maka kita juga kena puasa. Hayatilah kelebihan-kelebihan berpuasa, agar kita sempurna di dunia dan di akhirat.


----------------------------------------------------------------------------
sempat jugak saya nam share tentang tips ini..
sudi sudikan membaca yer


salam semua..
saya dengan bangganya.. saya persembahkan..
logo yang menjadi cover fb saya//

inilah dia cover yang saya buat ala ala wajah baru..


hari ini poster orang mengandung aku buat untuk menggalakkan downline recruite dan menggalakkan kita semua mencari orang.. dan ajak dia join.

sekarang.. semakin ramai orang yang nak mencari pendapatan dan ramai yang nak jalan mudah untuk kaya dan berjaya.. mereka langsung tak nak berniaga dan nak duit tu jatuh tanpa buat apa apa.. pendapatan pasif lah kata mereka.. 

kalau tak berusaha.. bisness apa pun sama je.. kita kena berusaha pada permulaam dan dan berjuang selagi ada nadi dijasad kita..

memang ada yang kaya raya dengan duduk sahaja.. tetapi kita mampu ke jadi macam tu.//. baik mereka suruh family members mereka.. mereka pun bertarung dan sungguh sungguh bertempur dengan masa dan tenaga nak berjaya.

saya yakin dengan bisness tupperware ini yang saya fikir ia sangat kena dengan minat dan semangat saya sebagai seorang yang memiliki dunia merketing..


syukur.. poster saya yang menarik orang utk masuk dalam whats app mendapat sambutan luar jangkaan.. insyallah minggu ini start untuk mula toturial...
jom join..


saya bersyukur kerana ramainya orang masuk berduyun ke blog saya ini dan dari merata rata datangnya.. inilah dikatakan usaha tangga kejayaan..


saya pernah guna poster ini.. cantek juga..
semoga semua warga TEAM POWER success.. insyallah..



ini antara motivasi yang saya boleh kongsikan..

5 cara atasi MASALAH ME RECRUIT new Consultant

1. Nak jelaskan kehebatan menjadi ahli
 inilah masalah yang saya rasa sangat leceh.. bile orang yang nak jadi ahli banyak bertanya.. tentang apa kelebihan nak jadi ahli. apa yang kita dapat bile jadi ahli Tupperware.. dan macam macam lagi.. tapi saya  melayan mereka dengan cukup bagus dan menggunakan ayat ayat yang  mengeluarkan aura yang positif.. memang akhirnya kini.. tak perlu saya  nak bagi tahu apa kehebatan.. mereka terus kata nak jadi ahli.. nak nak bayar macam mana.. paling best,.. ada yang terus bayar dalam account dan terus bagi tahu.. memang mengujakan.. apakah mereka sudah explore sebelum ini dan memilih TEAM POWER sebagai team mereka.. dan saya cukup bersemangat sebab kini.. setiap hari ada sahaja orang msg nak menjadi ahli.. dan bulan lepas sahaja saya menerima lebih 45 orang jadi ahli baru under saya dan total organization lebih 120 orang.. bulan lepas dimenangi oleh Hyqal yang sangat rajin menyergah orang di kenduri kendara..
hyqal nie juru gambar kahwen,.. dan sangat expert bab me recruit..
untuk ke tips seterusnya.. click dibawah ini... untuk ke TIPS 2 - 5..



click untuk ikuti cerita seterusnya...   
2. Nak explain apa dapat kalau jadi ahli
 recruit.. dahulu semua kata susah.. kini saya merasakan.. RECRUIT ahli lebih mudah dari membuat sales.. sebab membuat sales secara online dah terlalu ramai.. dan merecruit orang tak nak fokus.. padahal.. dengan recruit yang ramai.. kita akan banyak sales..  contohnya.. HAYATI tupperware.. telah merucruit lebih 25 orang bulan lepas dan melahirkan 1 orang director dan ada 4 orang DIQ.. beliau fokus untuk buat recruit dan akhirnya beliau berjaya mendapat sales paling tinggi iaitu 23 ribu bulan lepas.. terus mendapat TOP 5 dalam senarai top sales TEAM POWER.. dan untuk bulan mei.. ada 12 orang director yang berjaya melepasi sales 10 ribu dan 10 recruit !!!.. memang mereka hebat..
berbalik persoalan nak explain apa bile orang tanya nak jadi ahli.. jawapannyer adalah Dapat KIT BEG.. dahulu .. zaman saya ala ala susah baru nak buat bisness Tupperware ini.. saya bagi hadiah Tshirt dan apa sahaja yang saya ada dirumah.. bahan bahan yang saya dapat FREE.. contohnya majalah.. hadiah orang kahwen.. dan macam macam.. dan mereka yang jadi ahli sebenarnyer  tak kisah sebab mereka bukan nak hadiah pun tapi mereka nak penghargaan dan rasa dihargai.. bagi je lah sudu ala ala 50 sen.. mereka tetap suka dan bersyukur.. jadi..  bagi extra gift mana yang termampu.. jangan bagi rice dispenser plak.. itu memang menjunamkan diri sendiri ke gaung kegilaan..
3. Nak melayan mereka yang demand nak extra hadiah ala ala besarrr
 recruit.. dan  bakal new member yang demand hadiah.. nak hadiah itu lah. ini lah.. dulu saya layan jugak orang macam nie.. nak hadiah level.. dan hadiah FREE dari paris.. nak hadiah Pink.. semua dia demand.. bile kita daftar dan bagi hadiah siap POST kit beg free.. RM150 pun langsung dia tak buat.. lepas tu macam macam lah alasan dia keluarkan.. tak pandai la.. tak tahu la.. .. memang frust jugak.. tapi lama lama.. bile kita tak tahu.. sebenarnyer.. orang yang nak berjaya..  bukan orang yang meminta minta.. lebih baik saya amek orang yang nak buat tapi tak ada modal.. dari orang yang anggap RM70 tu terlalu besar sampai nak hadiah extra itu ini.. so sad.. sepanjang pengalaman saya.. orang yang suke meminta minta ini memang tak lama.. sebab buat sikit sales.. dah dia mintak.. kalau dia baru buat RM1000.. entah entah dia nak mintak hadiah kereta.. so.. kepada anda yang suke minta minta.. ingat lah. RM70 tu untuk pendaftaran dan post kit beg kena bayar.. dan macam macam lagi.. syukur lah dapat hadiah walaupun kecik..
4. Nak mintak RM70 di bank
 kekadang bile nak cari orang masuk ahli Tupperware, kita berdepan dengan orang yang liat membayar.. saya pernah kena.. seorang nie. memang nak suruh saya dahulukan duit RM70 dan janji nak bayar.. lepas saya daftar.. dia kata dia tak sedia lagi.. dan padahal.. saya dah daftar dah.. dan ini yang buat kita angin.. so.. bile berdepan dengan orang yang liat nak bayar RM70.. bermakna .. nanti kalau ada apa apa event dan nak beli barang pun.. COMFIRM mesti liat nak kuar duit.. orang macam nie perlu dijauhkan dan diawasi.. jangan kita dahulukan duit kita kalau kita tak benar benar kenal dia.. dan satu lagi.. JANGAN TAKUT dan malu nak TUNTUT hutang.. kekadang mereka nie lupa dan memang nak halal jer.. so.. awas.. daftar orang.. biar duit masuk dahulu.. biar kita hilang recruit dari dapat orang yang ala ala sebegini.. tapi kena ada budi bicara juga.. kalau adek beradik atau kawan yang bersingguh sungguh nak buat.. saya sanggup TAJA sahaja dia.. tak payah bayar pun saya sanggup sebab dia komited.. so.. tepuk dada kenal dia..
5. Nak mintak salinan IC
Satu perkara yang saya anggap dulu paling sukar ... ialah nak mintak IC.. dulu susahnyer nak mintak ic.. sebab orang TAKUT nak bagi .. takut kita salah guna..
banyak jugak reject saya bile saya mintak IC terus senyap dan tahu tahu je.. dah daftar.. so.. apa yang saya belajar.. saya gunakan 1 cara yang cukup berkesan untuk mintak IC agar dia tak rasa takut.. nak tahu  caranya>? .. jom ke party dan seminar saya.. macam mana cara nak recruit ?..



3 comments:

IKLAN TENGAH