Team Power

Team Power
Team Power Tupperware

sudikan click untuk kekayaan saya

TEAM POWER

TEAM POWER
Tupperware Brands Malaysia :  # 1st Tupperware ONLINE in Malaysia

Jom sertai TEAM POWER untuk JANA PENDAPATAN dengan Business Tupperware. Saya sedia membantu from zero to hero !! Call / whats app : 012-3993947 (Syamputra Razali) www.tupperwareteampower.blogspot.my

Thursday, July 7, 2016

Tips meningkatkan sales tupperware selepas Raya - Tupperware Malaysia Online Syamputra Razali


Assalammualaikum..
Saya nak share something pagi jumaat nie. Raya ke3. Saya di kampung parit yaani, yong peng lagi.. Seronok beraya di kampung..

Meh lah kita sharing yer

Sharing duit raya yer


5 Langkah Tingkatkan Jualan Tupperware selepas raya
-------------------------------
-------------------------------
A.k.a tips-jualan-facebook

Sebelum membaca, anda sepatutnya sudah ketahui situasi bisnes anda, adakah prestasi jualan tupperware anda terkesan dengan situasi Hari Raya? Kebanyakan bisnes produk-produk online akan mengalami situasi ini, malah ada yang lebih teruk, prestasi jualan merosot ketika bulan Ramadhan lagi. Alasannyer : nak guna duit untuk raya. Dan mereka perlu ingat.. Tupperware juga adalah satu keperluaan untuk para suami dan isteri untuk buat persiapan hidangan juadah. Kalau juadah yang tak berapa sedap dan biasa biasa tapi letaknya ditempat yang awesome seperti tupperware. Ia sangat meletops

Ikuti tips-tips di bawah;
.
.
1. Semak Semula Database Prospek tupperware Sepanjang Ramadhan
-----------------------------------
Ini langkah paling penting!

-Periksa semula semua inbox di page anda, pastikan prospek telah meninggalkan no. telefon untuk memudahkan proses seterusnya.

– Periksa semua whatsapp yang masuk, asingkan mengikut 2 kategori, (pelanggan, prospek).

– Prospek ialah orang yang telah whatsapp anda tetapi masih belum membeli, jadi kategori ini yang akan kita fokus untuk strategi tingkatkan jualan selepas raya.

- selalunya, kita akan wish selamat hari raya dan semakkan whats app mereka tapi kali ini.. Just buat ucapan dan buat teaser seperti.. Nantikan jualan tupperwrae clearance open house saya dengan penjimatan berbaloi baloi. Pastu minta dia respon.

-ohh ya , kalau nak wish ucapan, sila letakkan nama dia sekali, jangan. Buat general. Ia tak umpph
.
.
2. Jalankan Iklan Facebook untuk Tarik Like Walaupun di Musim Raya
--------------------------------------
YA, ini betul-betul, bukan cubaan, pada musim ini memang ramai yang matikan iklan, ini adalah masa yang baik untuk anda tetap beriklan, jangan ikut orang, mengikut data saya, iklan yang saya jalankan murah berbanding di masa lain. Selain kos, bila kurang iklan-iklan lain, lebih mudahlah iklan anda untuk menarik perhatian prospek.

Saya hanya fokus iklan tarik like sahaja kerana team sales bercuti, tujuannya untuk menapis bakal pelanggan saya, dan saya boleh “park” bakal pelanggan saya untuk saya jalankan serangan selepas cuti raya nanti. Nampak tak?
.
.
3. Tingkatkan Engagement Page Facebook Anda Dengan Content
----------------------------------
Seiring dengan langkah ke-2 di atas, pastikan anda padatkan Facebook Page anda dengan artikel-artikel berkaitan produk tupperware dan hari raya. Pemilihan artikel sangat penting, pastikan artikel memberi impak kepada pembaca agar prospek akan ingat jenama/produk anda. Contohnya, penggunaan freezermate yang sangat sangat amazing sebab. Senang nak kuarkan lauk kat pembeku. Memang orang akan impress dan kebetulan.. Bulan ini memang promote freezer mate yang special harganyer..

Teknik ini juga dikenali dengan nama Content Marketing. Gunakan fungsi schedule post agar program hari raya anda tidak terganggu.

Antara contoh tajuk artikel,

Tips Diet di Hari Raya dengan tupperware– Produk Kurus
Adab Berborak di Hari Raya – 
Tupperware Dapat pujuk Isteri, 
Produk tupperware Tambah Pendapatan
Tips Pulang ke Kampung – Produk berkaitan kereta, Produk CCTV dan keselamatan
Tips Make-Up Raya guna nitrimetic – Produk Kecantikan
Tips Cara Masak rendang secepat 20 minit guna inspire
Langkah ini penting untuk memastikan page anda “hidup“. Apabila engagement tinggi, banyak like, komen dan share, bermakna anda telah berjaya meng”hidup”kan Facebook Page anda.
.
.
4. Engage Prospek Yang Sudah Anda Senaraikan di Langkah 1
-------------------------------------
Sebelum bercuti, sepatutnya anda sudah setkan broadcastlist prospek-prospek dari Langkah 1.

Engage mereka dengan beberapa cara di bawah;

Hantarkan Ucapan Hari Raya
Hantarkan sedikit intro artikel dan URL artikel yang telah dibuat pada Langkah 3
Bertanya soalan, contoh: Berapa Lama Cuti Raya? Balik Raya Mana? Sudah mula bekerja?
Susunkan ikut kesesuaian. Anda pasti bijak, langkah ini juga boleh dibuat apabila anda sudah mula beroperasi selepas cuti raya nanti. Prospek pasti akan terkenangkan anda di bulan mulia ini.
.
.
5. Lancarkan Serangan Bertubi-tubi
------------------------------------
Setelah pulang bercuti raya, duit pun sudah tentu banyak leburkan, jadi inilah masanya anda untuk buat comeback. Run semula iklan-iklan menjual anda. Boleh target kepada Fans Only . Apa apa pun Anda cubalah sendiri. Pastikan Langkah 1-4 seperti di atas telah dibuat dengan penuh gaya.

Pada langkah ini, anda akan mempunyai 2 set senarai Prospek.

Prospek Bulan Ramadhan (Dari Langkah 1)
Prospek Syawal (Prospek Baru)
Sekiranya anda berjaya meningkatkan kadar closing pada kedua-dua kategori prospek ini, sudah tentu prestasi jualan anda akan kembali mantap.

Elemen penting pada Langkah ini ialah;

TAWARAN
TAWARAN
TAWARAN
Seperti yang kita sedia maklum, selepas raya, ramai telah berhabisan untuk belanja raya dan balik kampung. Namun ini bukan penyebabnya anda tidak mampu untuk mendapatkan jualan. Anda telah melakukan Langkah 1-4, prospek sudah ingat dan kenal anda. 

Dengan tawaran yang hebat, sukar mereka tolak, pembelian pasti berlaku. Peranan anda sangat penting untuk merangka tawaran pada langkah ini. Gunakan elemen seperti exclusivity, masa terhad, stok terhad dan juga urgency. Tunjukkan perbezaan tawaran semasa raya dan selepas raya. Andakan bijak, pasti dapat merangka satu tawaran yang meleleh-leleh.

Lakukan follow-up bertubi-tubi, hardsell berselang dengan softsell, inilah masanya untuk anda recover! Tak cukup follow-up whatsapp, boleh terus call prospek bagi ayat manis, ucap selamat hari raya dan sebagainya. Jangan terperanjat, follow-up call pun senang closing. Tak percaya? Cuba sendiri.

Ohh ya. Sambil sambil menjual tu. Nampak ala ala Prospek yang ada aura.. Terus recruit jadi ahli. Dalam 100 pembeli. Sure ada 1 orang shinning star. Ceritakan kelebihan team power dan amek je poster yang ada dulu dulu. Dan ulang. Ingat yer. Mereka dah abis duit. Maybe inilah masanya nak cari duit. Ajak mereka buat duit ngan tupperware. Masuk jarum dengan niat yang baik utk membantu

PENUTUP 

Apa sahaja tindakkan u olz akan ada result. More action more result.

Saya mengambil
Kesempatan ini untuk mengucapkan selamat hari raya dan maaf andai ada tutur bicara dan kesilapan serta kelemahan saya dalam menjadi seorang leader didalam team power.

Sesungguhnya harapan saya nak melihat lebih raya keluarga kita salam Team Power mencipta kejayaan dalam bisness Tupperware ini..

Untuk yang belum jadi ahli..
Sila mudahkan jemari anda untuk click disini ---> 
http://bit.ly/BorangKeahlianTupperware
 
http://bit.ly/BorangKeahlianTupperware

http://bit.ly/BorangKeahlianTupperware


Salam syawal
Selamat Maju Jaya;

Syamputra Razali
Executive Director
TEAM POWER
-0123993937-


Raya pertama

Raya kedua pagi

Raya kedua - ptg dan malam

Raya ketiga

Raya kedua muncul plak di tv9. Rancangan kisah disebalik lagu..


No comments:

Post a Comment