IKLAN

IKLAN TEXT

sudikan click untuk kekayaan saya

Team Power

Team Power
Team Power Tupperware
TUPPERWARE TEAM POWER

Jom sertai TEAM POWER untuk JANA PENDAPATAN dengan Business Tupperware. Buat Duit Tanpa Modal. Salah satu cara Bisnes Internet Paling Mudah Saya sedia membantu from zero to hero !! Call & Whats app 012-3993947 (Syamputra Razali) FB : Syamputra Razali TP Tupperware Malaysia; Syamputra Razali Tupperware; 2023; Nano Nature Water Filtration System; Tupperware Malaysia Katalog; Tupperware Catalogue;Tupperware Malaysia; Tupperware Katalog 2023

Thursday, August 10, 2017

Perjalanan Kisah Penjual Tupperware

assalam semua..
sikit nak cerita kisah saya dulu dulu..




































 

"Boleh Ker Kaya Jual Bekas Plastik nie syam" - suara pertanyaan soalan kawan lelaki (nada hairan) yang sedang melihat aku terbongkok bongkok mengangkat barang dari rumah tingkat 7 untuk ke party Tupperware.
.
"syam.. aku dengar .. ko dah jual tupperware pulak.. geng geng makcik makcik la ko sekarang.. party party.."- ejekkan seorang yang masih terniang dalam fikiran aku..
.
MEMANG BETUL !!
- Tupperware ramai makcik makcik dan hakak hakak.

MEMANG BETUL
- Jual tupperware nie tak dpt beli jet peribadi ataupun kaya raya berharta duit berbillion..

MEMANG BETUL
- Meniaga tupperware susah kalau lelaki yang jual. TAK PERNAH dibuat orang !!
.
semua itu.. dan semua kata kata itu hati aku dah berkata kata dan menyokong kata kata negetif tu yang buat aku menitik air mata memikirkan apa nak buat lagi satu ketika dulu
. memang semua tu betul..  tapi kalau difikirkan je.. memang taka akan maju la kita sampai bile bile
aku dah bermula masa saat saat memerlukan duit sgt sgt.. 2010. dtg kerja bergaya tapi hutang sana sini kredit kad dan aku pikir.. nak buat bisness apa yang celat dot duit yer??  aku bukan pandai melihat carta forex untuk meramal duit untung dibursa saham. aku bukan pandai bertukang nak jadi kontraktor duit berkepok dalam bank makan untung. aku bukannyer reti nak tulis dan susun dokumen jadi agen jual tanah dan jual rumah kaya raya makan duit senang. kerja mereka memang senang. namun, berapa lama mereka berusaha capai tahap itu dan prosess belajar jatuh bangun sebelum berjaya tu berapa lama. aku nak mula dari 0 balik ker? 
memang amek masa. memang boleh jadi semua tu. kalau kita tekun berusaha.. tapi apakan daya aku nak start hidup baru untuk belajar benda baru. buang masa !!
.
proceed sahaja apa yang ada dan pastinya boleh juga berjaya hidup senang. dah terbuktilah cikgu tadika income ratusan ribu, suri rumah berpuluh ribu income sebulan.. dan dengan buat bisness dengan strategi yang betul memang kita akan dpt dengan pantas. tapi siapa nak ajar aku? mana upline aku? akak aku pun dah x buat tupperware .. aku lost !!  
kalau aku terus terusan lost dan nak MENUNGGU orang ajar, berjanggutbla nak faham. aku belajar ringankan mulot tanya orang sana sini. biarlah orang cakap aku apa. dtg asembly sana sini stokis dan main redah belajar dan membaca buku marketing plan tupperware.🚙 aku TAK TUNGGU sapa sapa. aku lah upline .. aku lah downline
.
aku nak give up juga kekadang bile down. nak je masuk bisness baru dan mereka yang berjaya selalu cakap.. fokus fokus..!! tapi berapa lama lagi tahun aku da nak hidup..  mereka yang berjaya.. memang tak ada jalan short cut, ada ranjau duri. aku pun gasak lah rempuh aja. memang macam macam aku harungi. tak sah lah kalau tak nangis meraung.. kena itu ini dan dengki itu ini. salah aku jugak!! salah step. 
misi aku nak buru kejayaan. kejayaan tu duit. duit tulah yang boleh membantu hidup kita sempurna.
yer.. memang duit tak boleh beli bahagia. tapi duit boleh bantu orang untuk ada masa untuk benda yang baik. ada duit lebih boleh elak pergaduhan keluarga. kita leh sedekah lebih. bantu orang susah.. dan bayar zakat lebih utk teman seagama. kalau kita sengkek. agama kita pun dipandang begitu. orang kata melayu malas dan lembam.
.
mana yang ada depan mata.. teruskan dan buat sehabis habisan.. aku tak nak turn back atau lompat ke bisness lain dah.. aku minta maaf yer kengkawab yang ajak join sana sini. aku nak all out dalam tupperware ini dan makan gaji jadi Cikgu !!
.
memang niaga tupperware tak leh kaya sampai beli jet peribadi ataupun dapat beli rumah sebijik pun dah ok sangat dah. rentak dan keputusan tentang bisness kena pantas. nak tak nak.. tahun 2015 aku beli umah depan umah mak aku kat ampang. tahun lepas 2016.. rezeki beli rumah kat taman medan dan juga di ukay perdana.. aku cakap nanti orang kata aku berlagak. memang aku beli CASH!! itu semua hasil simpanan duit komisen yang aku tak usik selama 1-2 tahun. (maaf kalau pengakuan macam poyo)
.
abg dah letih untuk jadi TAMAK untuk cuba bisness lain. memang bisness yang lain pun hebat juga.. memang MLM lain memang bagi gaji yang byk dan soalnya.. aku tak tak larat nak buat banyak keje. 
dengan rezeki ini kalau all out betul betul akan membuah hasil.

soalnya..MAMPUKAH KITA nak mulakan bisness baru ..walhal.. kita dah tahu macam macam. nak mula benda baru memang kena ada kekuatan dan tips yang betul.. hidup pun bukan 1000 tahun. kita bukan malas. tapi berpada mencari rezeki. insyallah. target saya nak gaji sebulan RM100k dan saya nak bantu orang lain je.. jom u olz.. saya cita cita nak bina legasi bisness yang boleh disalurkan kepada ahli keluarga. Tupperware leh

akhirnya.. saya amek keputusan nak buat all out Tupperwate. siang malam pagi petang semua buat tupperware. rasa tak penat langsung buat benda yang kita tahu kita akan berjaya !!

ok u olz
--> sambung pagi ini..
omg banyaknyer typo.. mintak maaf
.

pagi ini aku dtg kerja dengan honda civic yang tupperware bagi.. memang rasa bersyukur dan bertuah sebab RAMAI gile orang yang dah masuk team power. harapan aku. aku nak semua yang masuk bersemangat dan terus mencuba untuk BANGUN kalau jatuh dan hulurkan tangan andai jatuh. AKU akan dtg membantu !!!

Syamputra Razali TP
012-3993947
#tupperwareteampower
#tupperwaremalaysia
#tupperwarebrandsmalaysiau
#youcanduit
#mdec
#eusahawan
#erezeki
#teampower #tupperwareonlinen


.

No comments:

Post a Comment

IKLAN TENGAH