IKLAN

IKLAN TEXT

sudikan click untuk kekayaan saya

Team Power

Team Power
Team Power Tupperware
TUPPERWARE TEAM POWER

Jom sertai TEAM POWER untuk JANA PENDAPATAN dengan Business Tupperware. Buat Duit Tanpa Modal. Salah satu cara Bisnes Internet Paling Mudah Saya sedia membantu from zero to hero !! Call & Whats app 012-3993947 (Syamputra Razali) FB : Syamputra Razali TP Tupperware Malaysia; Syamputra Razali Tupperware; 2023; Nano Nature Water Filtration System; Tupperware Malaysia Katalog; Tupperware Catalogue;Tupperware Malaysia; Tupperware Katalog 2023

Tuesday, August 15, 2017

Tupperware Malaysia : Kisah Hidup Penjual Tupperware 2017


Syamputra Razali TP berasal dari Ampang. Lahir depan Rumah tak sempat pergi hospital. rumah setinggan sri tanjung ampang. Anak ke 4 dari 8 beradik. Anak Jaga (pak Guard) di MIDFCCS sebelah ampang park dan maknya seorang Suri Rumah (kejap singa kejap kucing).
.
Syamputra dibesarkan dengan kesederhanaan dengan kasut dan beg sekolah beli 2 tahun sekali. seluar sekolah koyak kat kangkang boleh dijahit. pergi sekolah menapak jalan kaki. dan keputusan periksa juga tidaklah membanggakan sangat. semua serba indah walaupun adakala duit sekolah cuma seposen dua.
.
drama saya nie sambung akan datang yer. nak cerita pengalaman kerja.
.
Inilah rentetan pengalaman berniaga Syamputra Razali
1. Jual sugun dan kacang goreng (darjah satu - sekolah rendah)
2. tukang jahit tulang belut baju kurung (sekolah menengah)
3. tukang buat kek dan biskut kat kedai bakery
4.jual minyak lintah (UPM)
5. cikgu ganti sekolah rendak SK Ampang
6. tukang urut terseliuh (UPM)
7. guru sandaran tidak terlatih SMK Taman Kosas
8. Operator AAM - Call Centre
9. Guru MARA - KPM Indera Mahkota Pahang 2002
9.5. GURU MARA - KPM Beranang 2003
10. jual ubat kurus (herbaXXXX) 2003
11. Agen Insurance Xxx 2004
12. Agen Unit Trust Xxx 2005
13. GURU MARA KKTM Petaling Jaya 2009
14. Juru Gambar Kahwen 2009
15. Jual key chain dan kraf tangan buatan sendiri 2009
16. Jual Tupperware 2010
17. Jual Diri (Jenama TEAM POWER) 2011 - Rangkaian di seluruh negara
.
rasanya cukup dah 17 kerje dan pengalaman saya dalam mencari reseki sesuap nasi.
.
saya tak malu cakap saya anak pak guard yang banyak bagi peringatan secara dramatik. "kalau nak jadi macam ayah. kerja jaga.. tak yah pergi sekolah".. inilah ayat yang ayah asyik ulang je supaya anak anak dia semua boleh fikir dan itulah yang bawa aku untuk sambung pepatah dia "kalau nak hidup biasa biasa.. tak yah susah payah kerja niaga.. "
.
semua orang ada hak untuk hidup senang dan memberikan manfaat kat orang lain. apa lagi.. action NOW.
.
saya punya niat untuk bantu seramai mungkin orang yang diluar sana untuk guna STRATEGI yang saya gunakan ini sebelum saya tiada (mana tahu hayat tak panjang). sebelum saya pergi, saya nak berbuat baik dan berjasa pada orang lain .. dan setelah 8 tahun saya bersusah payah mencari ramuan juadah kejayaan ini. maka, saya berharap agar.. anda terbuka hati untuk menerima cara ini sebagai salah satu kunci untuk anda mencuba. mencuba kan percuma.
.
terimalah kunci ini.. nahhhh 🔐
012-3993947
#tupperwareteampower
#syamputrarazali
 












 

No comments:

Post a Comment

IKLAN TENGAH