IKLAN

IKLAN TEXT

sudikan click untuk kekayaan saya

Team Power

Team Power
Team Power Tupperware
TUPPERWARE TEAM POWER

Jom sertai TEAM POWER untuk JANA PENDAPATAN dengan Business Tupperware. Buat Duit Tanpa Modal. Salah satu cara Bisnes Internet Paling Mudah Saya sedia membantu from zero to hero !! Call & Whats app 012-3993947 (Syamputra Razali) FB : Syamputra Razali Pakcik Tupperware Tupperware Malaysia; Syamputra Razali Tupperware; 2024; Nano Nature Water Filtration System; Tupperware Malaysia Katalog; Tupperware Catalogue;Tupperware Malaysia; Tupperware Katalog 2024

Saturday, May 19, 2018

Cara Buat ayat pelaris copy writing

5 Langkah Untuk Buat Ayat Iklan Berpengaruh Supaya ‘PM’ Masuk Berderu-.Deru - Ayat pelaris yang memang terlajak dan laku keras





Pernahkah anda memaksa prospek untuk membeli produk anda? Kenapa ianya terjadi? Adakah kerana ayat iklan anda gagal?

Anda nak buat ayat iklan? Tapi tiada pengalaman? Dan tiada jaminan ayat iklan itu akan menular dikalangan prospek anda?

Ayat iklan anda tidak membantu mendorong prospek membuat belian? Kurang mendapat sambutan?

Tahukah anda, 80% yang menentukan kejayaan pada sesebuah iklan bergantung kepada ayat iklan. Tetapi, bagaimana caranya untuk membuat ayat iklan yang boleh meriahkan bahagian komen dengan close sale? Pasti beratur orang PM anda.

Nak buat ayat iklan pun kena tahu caranya. Jom kita lihat langkah untuk menghasilkan ayat iklan yang akan menarik prospek untuk membeli tanpa dipaksa-paksa.

#1- Fokus Pada Produk




Untuk menulis ayat iklan padu dan buat prospek rasa tak menentu anda perlu fokus kepada produk yang anda jual. Jangan sesekali syok sendiri dengan menulis cerita-cerita khayalan sehinggakan terlupa untuk fikus pada yang utama.

Contohnya jika anda menjual produk berasaskan kesihatan, anda perlu beritahu kelebihan produk anda kepada prospek.

Realitinya, pelanggan hanya mahu mengetahui tentang manfaat yang akan mereka perolehi jika menggunakan produk anda sahaja, bukannya nak tahu tentang perkara lain.

Untuk menghasilkan iklan yang kedebom anda mestilah meletakkan diri anda sebagai pelanggan yang mencari penyelesaian kepada masalah yang dihadapi.


#2- Target Market Yang Betul



Anda perlu mengenal pasti target market anda yang betul. Sasaran prospek anda yang memerlukan produk anda untuk selesaikan masalah yang mereka hadapi.

Contohnya jika anda jual produk suplement untuk ibu hamil anda perlu tahu apa masalah yang dihadapi oleh ibu hamil. Gunakan kuasa memujuk mereka untuk mencuba produk anda supaya mereka rasa masalah yang dihadapi ada penyelesaianya.

Tarik perhatian mereka dengan memberikan tester supaya ianya ranum dalam minda mereka dan buatkan mereka rasa tertarik untuk membeli.



#3- Gunakan Bahasa Pelanggan

Anda nak tarik prospek untuk beli produk anda tetapi bahasa anda tulis kalah En. Profesor. Alamak! Mana prospek nak faham bahasa-bahasa aras tinggi ni.

Anda perlu tahu bahawa prospek anda terdiri daripada pelbagai lapisan masyarakat. Oleh itu, anda perlu bijak dalam menulis bahasa iklan. Biar bahasa ringkas tetapi mesej disampaikan jelas.

Gunakan perkataan yang lebih mudah difahami, jika ada perkataan saintifik anda perlu tukarkan kepada perkataan yang mesra pengguna.



#4-  Lakukan Kajian

Anda perlu lakukan kajian tentang pemasaran produk jualan anda. Jangan main hentam tulis ja. Nanti jualan pun ke laut. Jadi, untuk selamat anda perlu gariskan beberapa perkara sebelum menulis ayat iklan yang berpengaruh. Contohnya :-

Produk ini untuk apa? – persediaan hidangan juadah raya utk tetamu

Nak jual dekat siapa? – suri rumah dan nak buat persediaan raya

Apa yang bestnya produk ini? – warranty seumur hidup dan design cantik untuk hari raya

Kenapa kena beli dari anda? – Satu-satunya Penjual tupperware yang online dan hensome serta cute dan meletop serta ada free gift

Cara nak order? – Click link terus masuk whats app  
www.wasap.my/60123993947/order+Abam+Cham
www.wasap.my/60123993947/order+Abam+Cham
www.wasap.my/60123993947/order+Abam+Cham

#5-  Cari Waktu Sesuai Untuk Melancarkan Iklan



Dah siap tulis ayat iklan, tiba-tiba tak tahu pula nak lancarkan bila. Kenapa? Anda perlu tahu bilakah waktu puncak pengguna media sosial berlegar-legar secara berleluasa di laman sosial mereka.

Bila waktu yang ideal pelanggan kita terpacak boleh tengok iklan kita? Pagi ke petang? Waktu cuti ke bekerja? Jam berapa? Selalunya waktu puncak ni pukul 12 tengahari, 3 petang dan 8 malam.



No comments:

Post a Comment

IKLAN TENGAH