IKLAN

IKLAN TEXT

sudikan click untuk kekayaan saya

Team Power

Team Power
Team Power Tupperware
TUPPERWARE TEAM POWER

Jom sertai TEAM POWER untuk JANA PENDAPATAN dengan Business Tupperware. Buat Duit Tanpa Modal. Salah satu cara Bisnes Internet Paling Mudah Saya sedia membantu from zero to hero !! Call & Whats app 012-3993947 (Syamputra Razali) FB : Syamputra Razali Pakcik Tupperware Tupperware Malaysia; Syamputra Razali Tupperware; 2024; Nano Nature Water Filtration System; Tupperware Malaysia Katalog; Tupperware Catalogue;Tupperware Malaysia; Tupperware Katalog 2024

Wednesday, May 2, 2018

Gaji Bila Masuk ? : Pernah dengar dialog ini ?? Jom ubah kehidupan anda ya dengan Tupperware

Cerita Abam petang ini macam pedas dan ala ala risau plak dikecam orang netizen..
Bukan pasal politik.. tapi pasal diri abam sendiri.. 
.
Sebelum tu abam minta maaf sebab mana tahu mengguris hati semua..
.
Abam sesambil makan murtabak yang dasyat sedap nie.. abam terfikir.. sebulan abam bangun pagi dan pergi kerja dengan memecut kejar punch card. kalau lewat nanti kena ikut SOP amek tandatangan boss. Hari ini abam kerja benda yang sama. abam memang suke mengajar. jiwa cikgu memang dah sebati. dan profesyen ini memang cita cita mak abam yang nak anak dia kerja gomen dan keje jadi cikgu. dia boleh gebang kat semua orang dan mencetua rasa bangga dia anak dia cikgu. makcik bawang memang suke kalau anak anak keje gomen dan tambah lagi cikgu. pencen ada dan setiap bulan terjamin dpt gaji.





.
Abam dah 16 tahun abam ada majikan.. ada boss dan setiap tahun kita dinilai.. yang mana pencapaian cemerlang akan dapat RM1000 sebagai habuan prestasi cemerlang yang kita panggil APC. ada juga award guru terbilang yang ala ala prestasi tinggi. abam dah  dpt 2 kali dah apc dan pernah dapat anugerah terbilang tu. pendek kata. zaman muda muda memang kuat kerja. Namun, bile dah lama lama abam dapat rasakan yang setiap hari abam menunaikan kewajiban dan amanah utk nilai yang sama setiap bulan. reseki tu memang banyak dan itu lah yang abam bagi mak ayah gaji setiap bulan dan abam rasa safety sebab memang akan dpt gaji tu walaupun cuti banyak atau masuk ward ataupun buat kerja just ikut yang disuruh.
.
sebenarnya abam bukan jenis yang pasif dan jenis yang cakap “ lantak lah korang.. hujung bulan dapat gaji” tapi abam jenis yang suke buat aktiviti dan suke benda yang baru. kalau mengajar abam suke pelbagaikan cara mengajar. 
.
abam termenung sendiri bile ada terdengar suara cakap.. “Bulan ini gaji bile yer?”.. lama sungguh abam tak bercakap macam tu. sebelum abam buat bisness.. memang abam membilang hari nak sampai 22-23 hari bulan. kalau sehari lewat masuk boleh pengsan jugak sebab dah nywa nyawa ikan. 
.
Namun, betul kata nabi.. sumber pendapatan adalah 9/10 adalah perniagaan. dan itulah lubuk yang menentukan usaha dan hasil. jika lebih usaha.. lebih hasil dan orang yg rajin akan dpt lebih dan risikonyer adalah kalau rajin dan dah usaha tapi reseki tak berkunjung tiba. bisness gulung tikar dan sana sini dikejar pinjaman dan hutang. tak tenang tidur.. that y ramai amek pilihan nak keje gomen yang setiap bulan selamat dan pasti masuk gaji cuma tak boleh nak over over spend belajar dan shopping sebab duit terhad dan kena menyimpan baru boleh shopping sakan.
.
kalau berfikir secara positif , berniaga memang ada asam garam namun lumayan hasil kalau kita betul betul all out dan belajar niaga dengan dapat strategi yg betul. kita mungkin ada duit beli apa sahaja. tak yah lagi pikir pasal bile gaji masuk lagi sebab kalau tak ada duit.. jual je la barang yang ada macam stok tupperware 
.
abam sendiri pernah putus iktiyar sebab abis duit dah dan akhirnya abam jual aja stok tupperware asalkan boleh buat duit. memang kalau kita fokus berniaga pasti ada habuannyer. abam percaya. kita mesti berjuang utk mencapai matlamat kita. 

.
Jadi , abam nak bagitahu.. abam masih bekerja dan still niaga. memang abam sayangkan profesyen ini dan abam nak buat extra income utk hidup senang lenang.
.
Abam memang syukur sangat sangat. reseki yang melimpah ruah yang Allah bagi .. namun takkan abg nak pentingkan diri sorang sorang berjaya. abam nak juga share cara abam niaga dan macam mana abam dapat extra income super duper.
.
letih kan baca.. menulis pun double letih.. abam nak senang cerita.. meh lah join bisness abam jual tupperware dan abam guide sampai meletop..
.
ini link nyer..

www.wasap.my/60123993947/Daftar+Ahli+Tupperware
.
www.wasap.my/60123993947/Follow+Abam+Cham
.
selamat petang
-syamputra razali-




No comments:

Post a Comment

IKLAN TENGAH