IKLAN

IKLAN TEXT

sudikan click untuk kekayaan saya

Team Power

Team Power
Team Power Tupperware
TUPPERWARE TEAM POWER

Jom sertai TEAM POWER untuk JANA PENDAPATAN dengan Business Tupperware. Buat Duit Tanpa Modal. Salah satu cara Bisnes Internet Paling Mudah Saya sedia membantu from zero to hero !! Call & Whats app 012-3993947 (Syamputra Razali) FB : Syamputra Razali Pakcik Tupperware Tupperware Malaysia; Syamputra Razali Tupperware; 2024; Nano Nature Water Filtration System; Tupperware Malaysia Katalog; Tupperware Catalogue;Tupperware Malaysia; Tupperware Katalog 2024

Monday, March 18, 2019

3 TIPS MEMBUAT IKLAN DI FESBUK dan MEDIA SOSIAL : Dari Pengalaman sebenar Pakcik Tupperware


3 TIPS MEMBUAT IKLAN DI FESBUK @ MEDIA SOSIAL

Assalam semua,

Pagi ini seperti yang pakcik janji pada diri sendiri, pakcik akan luangkan masa untuk menulis hasil bacaan pakcik dan pakcik olah sendiri mengikut perspektif pakcik yang menjual Tupperware.

 Namun, siapa sahaja yang membaca tulisan pakcik ini boleh gunakan kepada produk jualan anda dan insyallah dipermudahkan.
Pagi ini seperti biasa, mengambil idea dan semangat dari beberapa orang yang proven Berjaya dilaman social. Pakcik ambil masa 5-10 untuk baca dan pakcik akan membasuh minda pakcik supaya lebih positif dan permulaan hari ini menentikan pengakhiran hari pakcik. 

Ohh ya, pakcik baru pulang dari Phuket, Thailand untuk makan angina dan buat travelog serta buat sedikit pemerhatian terhadap persekitaran tempat sana. Memang tempat yang dilanda tsunami yang dasyat berlaku di Phuket dan memang menginsafkan. Namun, sejak 2004, pelancong datang bagaikan satu pesta yang ada perayaan. Sana sini pelancong yang padat di Phuket ini. Next misi ke Cambodia plak. Kali ini trip dari Tupperware. Trip yang pakcik pergi ini 5 STAR dari HQ Tupperware dan  orang yang Berjaya pergi adalah orang yang Berjaya capai target. Insyallah, pakcik akan bersama 5 orang DIRECTOR pakcik yang Berjaya untuk kesana.



Banyak plak bercerita. Tips nyer tak jugak cerita. Maklumla, excited plak nak cerita tentang hal makan angina nie. Oklah. Pakcik share yer..

Untuk menghasilkan iklan yang ada UMMPP.. kita sendiri perlu analisa keadaan audien kita dalam fesbuk yang mana lain orang lain friend nya. Pakcik memang mempunyai 80% friend wanita berbanding lelaki dan yang komen diruangan comment adalah hamper semua perempuan. Itu friend pakcik dan pakcik menulis iklan yang menuju kepada sasaran pakcik. 

Contoh kalua pagi ini pakcik nak tulis kepada bakal customer pakcik yang pakcik list kan karektornya
1.       Pekerja kerajaan diputrajaya
2.       Isteri ada anak 2-4 orang
3.       Ada kereta
4.       Rumah kuarters
5.       Gaji RM2000-RM4000

Pakcik listkan dalam kepala atau kat kertas tentang karektor orang yang pakcik nak buat iklan ini dan bagi pakcik cipta ayat iklan itu (copy writing). inilah dia gambaran tentang prospek pakcik iaitu kita gelar "CUSTOMER AVATAR"

Bila iklan kita dah ada golongan sasar, pakcik percaya agak mudah nak kenalpasti dan iklan itu akan menyentuh EMOSI orang yang membaca. Sampai orang yang baca akan cakap “ehhh.. macam kena kat aku jer”.. sebab memang tujuan kita untuk mereka. Walaupun bukan general, ia terkena dekat sasaran. Pakcik lebih suka focus dalam iklan. Kalua pakcik nak cari orang menganggur pakcik khas iklan itu, kalau pakcik nak cari orang pencen, ada iklan special untuk mereka.

Dulu pakcik main semborono sahaja iklan sampai tak kena langsung sorang pun.. sebab kita tak nak tamak. Biar golongan kita fokus dan dapat. Pakcik nak ceritakan cara buat iklan itu. Ayuh !!

agak agak tengok pakcik selfie kat depan stokis ini pakcik nak beli apa yer?


Tips 1 : Iklan itu menjurus kepada jenis dan masa yang sesuai

-          Bagi pakcik, waktu pagi,, iklan yang digunakan adalah lebih baik kepada iklan yang konsep #makluman #informasi sebab orang yang pakcik sasar tu akan sibuk bekerja dan mereka nak cari informasi dan suka kepada perkara yang simple sahaja. Posting yang meluah perasaan sesuai waktu malam sebab mereka dan FREE and EASY nak baca. Jadi, #content yang kita tulis tu akan dapat share yang tinggi kalai kena pada situasinya

-          Pages dah menjadi kurang relevan bagi pakcik dan pakcik lebih suka bahagian wall profile sebab mereka masih boleh tengok posting kita sebab mereka boleh #follow kita. Kalau mereka #seeFIRST lagi la senang nak dapat share dan mereka akan dapat tengok posting kita.

-          Jadi, sekarang.. kalau orang SEE FIRST kita akan lebih mudah dan nak bagi orang see first itu adalah orang yang setia dengan kita. Jadi, kita boleh tawarkan mereka something yang dah see first kita. (JOM see first pakcik)



Tips 2 : Membina Trust dan Comfort serta KeSetiaan dari follower

-          Memang tak dinafikan, nak raih kepercayaan follower memang sedikit ambil masa kerana mereka akan sentiasa dideahkan dengan perkara yang proven. Kalau iklan kita asyik iklan letak gambar 24 jam,  memang orang rasa percaya. Namun, mereka tak akan percaya kita Berjaya dan serius kalau aktiviti jual beli kita tak tunjukkan. Segala moment aktiviti adalah gambaran sebenarnya yang menjadi bukti kegigihan kita melakukan perniagaan. Namun, jika malu dan segan untuk berbuat demikian, follower tak dapat mengenali anda dan mereka akan start untuk UNFOLLOW kita dari muka buku mereka. Nak berniaga kalau malu, memang tak boleh kemana mana kak. Duit pun malu nak dating kat kita
-           
-          Membina kepercayaan juga melalui segala posting kita. Kalau posting kita asyik negative dan sibuk campurkan hal politik dan hal  membawang, makanya follower juga akan lari melainkan posting kita ada memasukkan unsur keinsafan ataupun unsur “moral of the story” dalam posting itu. Contoh kita buat posting tentang serangan pengganas di new Zealand dan ia menunjukkan kita peka pada isu semasa dan kita beri ulasan dan mintak doa agar seluruh Ummat Islam di sana dilindungi. Dari situ, follower akan start anggap kita peka dan prihatin kat persekitaran dan bukan hanya nak untung dengan menjual sahaja.




TIPS 3 : Klasify iklan itu jenis apa? Teaser, Hard sell atau softsell
-          Pakcik percaya, waktu mempengaruhi orang untuk buat tindakan. Kalau minggu gaji adalah minggu paling sesuai untuk iklan hardsell dan waktu itu mereka ada kuasa membeli, namun waktu tengah sesak iaitu sebelum gaji, iklan untuk mencari agen adalah sangat sangat penting dan iklan soft sell yang mana lebih kepada story telling akan menjadikan orang yang membaca sedar diri dan seterusnya mendaftar agen dengan kita. Pakcik suka juga untuk memberitahu setiap iklanyang kita buat perlu ada emosi dan CALL TO ACTION. 

Kalau iklan yang ayat skima dan tak berbau emosi langsung akan beri impak kepada orang untuk tak meneruskan bacaan. Kalau dia share bermaksud iklan tu ada manfaat kepada dia. CTA juga penting setiap iklan. CTA tu dengan berikan number fone sudah memadai untuk mereka hubungi kita. Bayangkan kalau iklan yang cantic dibuat dan emosi plak tu, part terakhir taka da CTA, dia nak cari kita kan mana. Customer atau prospek ini seumpama anak kecil yang ingin di manja dan dibelai. Semua nak disuapkan didepan mata kita. CTA tu adalah part yang paling penting supaya kita buat connection dengan mereka. 

Pakcik buat iklan pun melalui pengalaman pakcik dan alhamdulillah.. kini pakcik belajar untuk buat iklan yang lebih memberansangkan. Ohh ya.. penggunakan teaser juga sangat penting untuk buat orang suspen dan pastikan memang suspen. Kalau gempak je lebih.. bile launching ala ala krik krik.. next.. follower tak akan percaya anda lagi..


Oklah u olz, pakcik nak sambung makan. Menjadi jadi lah plak pakcik menulis nie. Seronok dan jadi gian plak. Selamat membaca dan kalau korang nak daftar ahli.. ini link untuk anda yer..

DAFTAR MEMBERSHIP TUPPERWARE UNTUK ANDA YANG NAK CARI SIDE INCOME
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

Pakcik buka peluang DAFTAR KEAHLIAN untuk hari ini SAHAJA dengan special GIFT
- MAC 2019 -
.
Apa yang anda dapat ??
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
1. Kad diskaun 25% diskaun semua item dalam katalog
2. Kit beg yang ada 3 item Tupperware
3. Peluang berada dalam Group circle untuk belajar strategi berniaga dan coaching direct dengan pakcik @ syamputra razali
.
Tunggu apa lagi ?
.




#tupperwaremalaysia
#pakciktupperware
#syamputrarazali
#tupperwarebrandsmalaysia
#ExtendAHand

.
sangat sangat mudah sebenarnya niaga tupperware ini.. pakcik dah niaga sejak tahun 2010 dan pakcik syukur dah tahu formula dan selok belok berniaga dengan betul dan pakcik all out dengan kehidupan yang sempurna dan gembira.





















No comments:

Post a Comment

IKLAN TENGAH