IKLAN

IKLAN TEXT

sudikan click untuk kekayaan saya

Team Power

Team Power
Team Power Tupperware
TUPPERWARE TEAM POWER

Jom sertai TEAM POWER untuk JANA PENDAPATAN dengan Business Tupperware. Buat Duit Tanpa Modal. Salah satu cara Bisnes Internet Paling Mudah Saya sedia membantu from zero to hero !! Call & Whats app 012-3993947 (Syamputra Razali) FB : Syamputra Razali TP Tupperware Malaysia; Syamputra Razali Tupperware; 2023; Nano Nature Water Filtration System; Tupperware Malaysia Katalog; Tupperware Catalogue;Tupperware Malaysia; Tupperware Katalog 2023

Sunday, September 25, 2016

Katalog Tupperware Oktober 2016 : Mendebarkan tak?

Assalam

Saya tahu. U olz akan marah saya sebab saya buat suspen jer.
Apa apa pun selamat berkenalan dengan saya yer. Nama saya syamputra razali. Saya sangat sangat cintakan business ini yang banyak mengubah hidup saya..

Dan
Hari ini saya benar benar nak bagitahu.. Hari ini masih ada beberapa hari untuk closing untuk bulan september dan bulan oktober memang ada katalog baru dan anda perlu bersabar dan kita fokus utk closing bulan september yer..

Saya tahu u olzzz tak sabar nak tengok katalog tapi kena ikut rules supaya jangan upload awal. Oleh yang demikian saya akan berikan katalog kenangan tahun 2015.
Ok jugak kan



Inilah kenangan tahun lepas katalog tupperware oktober 2015


Ok jom baca sikit salahsilah kehidupan saya. Jom jadi ahli under saya..



[ LANGKAH PERTAMA BUSINESS? ]
"Teringat balik... langkah pertama saya mula berniaga"

1. Saya buat macam macam bisness sebelum join bisness tupperware ini. Jual dan tukar bisness bersilih ganti dan kononnya sebab tak ada orang ajar dan tak explore ilmu niaga. (alasan sangat). Masa tu bisnes macam biskut. Kejap ada kejap takder. Sebab rasa safe lagi sebab ada gaji bulan. Walaupun rasa selamat bile hujung bulan. bank dah call dan masa tu masih dibelenggu hutang kad kredit yang banyak gile. Bagus juga ada pengalaman berhutang.. at least belajar menjadi pembayar hutang dan dipenjara kebebasan mutlak.. (meletops tak mutlak tu" masa tu banyak belajar tentang jimat dan lubang mana nak gali dan lubang mana nak tutup..

2. Bisnes saya yang pertama secara serius ialah jual supliment kurus dan bertenaga (8 bulan). Bertahan dan all out juga sebab upline dah suruh beli 20 set kit beg dan masa tu harga dalam rm4k melayang. sebab dah terbeli.. kenalah jual.. ala ala tak ada pilihan.. kawan gemok tak ramai.. masa tu FB tak ada lagi.. myspace pun buat budak je penuh.. Last last expired benda tu.. campak kat tong sampah dengan air mata meleleh.. terasa nak makan semua.. dan tak terfikir plak nak bagi orang.. sebab tak sedar dah nak expired. . Sebab tak tahu teknik niaga, saya Berjaya juga jual 3 set je. Lain terpaksa makan sekadar larat sampai mual mual. Product tu bagus. Saya je yang x ada ilham nak jual. jadinya.. modal melebur begitu sahaja..
 
3. Kemudian saya switch kepada jual unit trust sebab demand macam tinggi jer. Tengok orang buat semua berjaya dan ada kete besar. Saya pun amek lesen jadi agen dan berjaya pula tu selepas 2 kali. FMUTM .. itulah exam nyer.. kat training centre tu.. banyak benor saya belajar. kali ini.. ada mentor dan dia sangat baik. KAYO ooo.. tapi semakin kaya orang tu.. semakin banyak tanggungan dia.. Dengan belajar tentang gaya dan cara mendekati prospek. Walaupun x berjaya tapi banyak ilmu yang dipelajari oleh cikgu Niki Syuhada.. Memang dia superb.. bisness ini, walaupun x dapat apa apa keuntungan se sen pun.. aku tetap pulang dengan pengalaman yang besar..

4. Lepas tu,Saya pernah jual produk macam macam macam keronsang dan key chain. Pendek kata minat niaga berkobar kobar tu tapi barang asyik berubah dan tak fokus pada 1 barang.. jual memang macam pisang goreng.. dan kat sini , saya realise.. saya sebenarnya boleh tahan pancing pelanggan dan saya sedar.. not bad jugak saya menjawab pertanyaan pelanggan yang gatal nak kurang dan nak free gift.. hati menyumpah tapi mulot memuji.. teknik nie memang kena belajar.. tapi sekarang.. jangan menyumpah lagi.. dosa je.. kita jawab dengan berhemah dan cool je.. 

5. Sejak Kak Nora perkenalkan Tupperware dan akhirnya dia tak dapat pertahankan status director dia.. (sayang sungguh.. aku pun bodoh tak study).. kak nora left dalam business ini sebab laki dia bising la kot.. yang untung Upline dia la.. memang kenyang.. tapi tak pe la.. saya boleh terima hakikat reseki mereka.. nama pun multi level..

6. Sejak niaga tupperware, saya cube macam macam cara.. memang paling best adalah.. niaga pasar.. memang bile niaga pasar nie.. memang kita DOWN grade kan diri ala ala macam niaga ikan dan ayam.. tapi sebenarnya.. saya paling banyak dapat petua kat pasar la... semuanya saya belajar dari rejection dan dari pujian.. "akak beli tupperware ini sebab engkau dek".. antara pujian yang saya teringat.. "aku nie tak nak beli apa.. tapi aku suke tengok ko berceloteh.. seronok".. memang ramai sangat lah mengomen.. macam macam.. ada jugayang komplen la.. sebab tupperware mahal la.. nipis la... nak free la.. semua tu lama lama ada skrip untuk balas dengan berhemah.. hati tak sakit.. orang tak pedih..

7. Jatuh bangun memang biasa.. orang kita kan pantang tengok orang lain senang,.. jadi.. bile niaga pasar.. memang menjadi kesalahan KONONnyer kepada HQ... gambar yang lahanat mana ntah bagi.. sampai ke tangan HQ.. dan gambar itulah yang menjadi senjata saya di ambil tindakkan.. macam macam tindakkan kena.. dihukum dan merayu.. kekadang memang dugaan datang bertimpa timpa.. saya pernah bagi murah RM3 beli coockies raya kat seorang BOSS cina kat ALKEP kolej.. kat jalan nak ke UKM.. memang boss dia ok cina tu... yang paling cilaka.. dia punya kerani ala ala PA.. maaflah.. kasar plak panggil orang cilaka.. sebab kerana dia komplen dan ada bukti gambar cctv dan pengakuan cina boss tu.. memang aku kena step down dan merayu.. lepas dan plak dengan syarat
- blog / web aku kena delete
- komisen 3 bulan tak ada
Menderita betul dengan komisen tak ada.. masa tu komisen sebulan ada 16-18k.. memang nangis la wei sebab RM3 tu.. paling nangis bile kereta HONDA City yang aku dah dapat.. lebur dan disqualified.. masa tu tuhan je yang tahu.. dugaan yang besar aku alami..

8. Sebab keinginan tak mengalah dan aku ada matlamat nak hantar mak haji dan beli rumah depan umah mak aku.. aku bangkit selama 3 bulan tu buat sales atas nama hyqal dan harap komisen dari dia je.. (komisen 3 bulan la tempat berharap dan gaji aku jadi cikgu nie.. syukur tak berhenti kerja..)

9. Bile u olz baca kesah tadi yang ala ala dihukum tu.. jangan la takut yer.. sebab konsep yang jelas.. jangan kasi kurang walau sesen pun barang.. kalau kesian sangat.. kasi hadiah sahaja.. sebab apa apa company.. dia tak leh consider lepas.. sebab nanti orang lain akan ikut dan abis lah semua kata.. "dia boleh".. aku pun sebenarnya.. tak salahkan tupperware pun.. malah terima kasih sebab bertindak kejam kat aku.. sebab masa tu aku kenal siapa kawan dan siapa kawan tak guna.. hahhahahaha.

10. Kesimpulan dari cerita tadi.. saya dapat tips nak kuat dalaman dan macam mana nak kasi air mata tahan dan tak memikirkan hal tu je.. tips tu la yang paling berharga.. dan bile fikirkan.. kita kalau nak niaga.. tak perlu ada mentor pun.. kita yang kena dekat dan amek inspirasi dan teladan dari kejayaan mahupun kegagalan orang lain.. kita ada acuan kita dan paling jelas.. berniaga bukan sekadar nak untung.. tapi ikatan sahabat.. kawan dan silaturrahim tu yang penting.. saya yang tak pernah ada kawan seramai ini.. dah start ada big family TEAM POWER yang dah mencecah 6000 orang..

11. Apa yang saya nak cerita juga,.. setiap orang kena bersiap sedia.. JIWA dan RAGA bile berdepan apa juga situasi dan buat keputusan dengan pantas dan paling penting DOA.. mintak apa sahaja.. ALLAH sahaja yang boleh perkenankan.. sesuatu yang mungkin mustahil bagi kita,, kalau kita mintak kat ALLAH.. insyallah.. Allah tunjukkan jalan..

12. Kini , tibalah masa untuk saya nak share jalan jalan yang saya dah lalui selama 7 tahun ini.. dari zaman orang ketawakan saya dan panggil saya "Makcik Tupperware" sehingga on stage dengan menjerit.. "TQ ALLAH".. semua saya akan ceritakan.. supaya anda dapat teldan yang baik dan waspada langkah yang sumbang .. supya dapat short cut masa perjalanan dan juga selamat sampai ke destinasi
.
Satu perkara yang paling penting ialah KONSISTEN. Mudah untuk cakap tapi susah untuk buat. caranya adalah.. fokus pada matlamat.. kenapa kita berniaga.. maka nanti datanglah konsisten itu. Jadi apa nak buat lagi? Buatlah apa sahaja cara asalkan baik dan tak salah. saya juga yakin.. orang yang RAJIN dan betul strategi,, akan WAJIB BERJAYA.. Mencuba kan percuma

baiklah.. meh saya belanja 1 gambar..
.
Gambar kenangan masa award coc dari Tupperware. Seriusly tak sangka menang. Alhamdullillah.. Syukur.

kepada anda yang masih nak carik perniagaan apa.. jom cube Tupperware.. mana tahu boleh sejiwa ..
-0123993947- save lekas lekas phone ini yer..
 












 

6 comments:

  1. sangat inspired dgn kisah jatuh naik abg syam dlm tupperware. hopefully ainah boleh follow abg n yg lain2 yg dah berjaya.

    ReplyDelete
  2. sangat inspired dgn kisah jatuh naik abg syam dlm tupperware. hopefully ainah boleh follow abg n yg lain2 yg dah berjaya.

    ReplyDelete
  3. Insyallah ainah.. Kekal focus dan usaha keras

    ReplyDelete
  4. Wowweee..best sgt baca blog abg syam. Mmg sentiasa terinspirasi. Thank you abg syam !

    ReplyDelete
  5. Wowweee..best sgt baca blog abg syam. Mmg sentiasa terinspirasi. Thank you abg syam !

    ReplyDelete
  6. Ateh: jom kita cipta kejayaan luar biasa.. Kita layak sebenarnyer

    ReplyDelete

IKLAN TENGAH