
Jom sertai TEAM POWER untuk JANA PENDAPATAN dengan Business Tupperware. Buat Duit Tanpa Modal. Salah satu cara Bisnes Internet Paling Mudah Saya sedia membantu from zero to hero !! Call & Whats app 012-3993947 (Syamputra Razali) FB : Syamputra Razali Pakcik Tupperware Tupperware Malaysia; Syamputra Razali Tupperware; 2025; Nano Nature Water Filtration System; Tupperware Malaysia Katalog; Tupperware Catalogue;Tupperware Malaysia; Tupperware Katalog 2025, Jualan Tupperware murah
Pages
- Home
- Katalog Tupperware TERKINI 2025
- Kejayaan
- Trip Melancong
- Hubungi Saya
- Komisen Pakcik
- Katalog Lama
- Cerita Pakcik
- Promo Terkini 2025
- Manfaat Jadi Ahli Tupperware
- Contest Hari Ini
- Cara Jadi Ahli Tupperware
- Leaflet 2025
- SPECIAL PAKCIK PROMO 2025
- Daftar Jadi Ahli
- Class Training Online
- Aktiviti Pakcik
- SENTUHAN STUDIO RAYA 2025 – DESTINASI PHOTOSHOOT RAYA TERBAIK DI PJCC!
- Siapa Pakcik
IKLAN
IKLAN TEXT
sudikan click untuk kekayaan saya
Team Power

Team Power Tupperware

Jom sertai TEAM POWER untuk JANA PENDAPATAN dengan Business Tupperware. Buat Duit Tanpa Modal. Salah satu cara Bisnes Internet Paling Mudah Saya sedia membantu from zero to hero !! Call & Whats app 012-3993947 (Syamputra Razali) FB : Syamputra Razali Pakcik Tupperware Tupperware Malaysia; Syamputra Razali Tupperware; 2025; Nano Nature Water Filtration System; Tupperware Malaysia Katalog; Tupperware Catalogue;Tupperware Malaysia; Tupperware Katalog 2025, Jualan Tupperware murah
Isnin, 19 Oktober 2015
Ahad, 18 Oktober 2015
Tupperware Malaysia : Hamper Tupperware For Sales
hari ini saya nak tawarkan sedikit iklan yang mana jenuh saya mengusahakannyer..
seperti mana anda yang nak cari macam macam hadiah.. dan saya cadangkan untuk membeli Tupperware hamper saya
Sebelum tu saya nak cerita sikit pada basic business tentang 4P
1. product
2. price
3. promotion
4. place
set sudu ini PERCUMA. siapa nak boleh ke instagram saya : Syamputra Razali
jom sertai TEAM POWER
kepada yang nak order boleh call saya 012-3993947 (Syamputra Razali)
ini saya amek dari rencana.. terambik indonesia punya
Konsep marketing mix merupakan salah satu konsep dalam pemasaran modern pada saat sekarang ini. Dimana konsep tersebut adalah salah satu kegiatan pemasaran yang sangat menentukan keberhasilan perusahaan dalam mengejar maksimum profit.
Dalam hal ini Swastha (1985 : 94) memberikan pengertian marketing mix adalah empat variabel atau kegiatan yang merupakan inti dari sistem pemasaran perusahaan yaitu produk, struktur harga, kegiatan promosi dan sistem distribusi. Selanjutnya Kotler (1985 : 45-48) mengemukakan bahwa marketing mix dapat dibagi menjadi 4 P sebagai berikut :
1 Product (Produk)
2 Price (Harga)
3 Place (distribusi/tempat)
2 Promotion (promosi)
Keempat produk di atas merupakan penentu dalam menganalisa pasar secara keseluruhan, selanjutnya penulis akan menguraikan keempat komponen di atas sebagai berikut :
1 Product (produk)
Produk adalah sesuatu yang dapat ditawarkan pada suatu pasar guna mendapatkan perhatian untuk dimiliki, digunakan, dikonsumsi yang dapat memuaskan kebutuhan.
Suatu produk dapat berupa suatu benda, jasa dan keinginan lain-lain untuk melukiskan sesuatu yang dapat memenuhi keinginan. Untuk itu setiap pengusaha harus mengetahui perkembangan kebutuhan konsumen melalui penelitian pasar agar dapat mengetahui dan dapat menyesuaikan diri dalam menciptakan produk.
2 Price (harga)
Harga merupakan alat untuk mengukur nilai suatu barang, harga bagi produsen merupakan penentu bagi permintaan pasar dan mempengaruhi posisi pesaing perusahaan dalam merebut konsumen.
Harga merupakan indicator dari pada barang, dalam menetapkan harga perlu hati-hati dalam memperhatikan potensi pasar. Oleh sebab itu, menentukan harga perlu diperhatikan agar harga yang ditetapkan dapat dijangkau oleh konsumen disamping itu dapat memberikan keuntungan bagi perusahaan.
3 Plavce (distribusi/tempat)
Produk yang telah dihasilkan oleh suatu perusahaan akan lebih berguna bagi kensumen/pembeli apabila produk tersebut tersedia pada tempat dan saat dimana saja dibutuhkan.
Dalam pencapain tujuan utama dari pemasaran yakni menyalurkan barang-barang atau jasa.Secara efisien dari produsen ke konsumen, maka diperlukan adanya kegiatan penyaluran (distribusi) sebagai mata rantai yang harus dilalui oleh barang-barang dari produsen ke konsumen pada waktu dan jumlah yang tepat.
Barang yang dihasilkan oleh para produsen biasanya tidak secara langsung mereka menjualnya kepada konsumen, tetapi biasanya mereka melalui suatu perantara agar produk yang dihasilkan dapat dengan mudah sampai ke tangan konsumen.
Basu swastha ( 1990: 190) memberikan defenisi tentang saluran distribusi sebagai berikut: Saluran distribusi untuk suatu barang adalah saluran yang digunakan oleh produsen untuk menyalurkan barang tersebut dari produsen sampai ketangan konsumen sebagai pemakai. Saluran distribusi yang digunakan adalah suatu struktur yang menggambarkan alternativ saluran yang dipilih oleh para produsen seperti: pedagang besar, agen, dan pengencer.
Hal ini produsen mempunyai 3 alternatif iaitu:
a. Distribusi Insentif
Distribusi ini dapat digunakan oleh para produsen yang menjual komponen perusahaan yang berusaha menggunakan penyalur terutama pengecer sebanyak-banyaknya untuk mendekati para konsumen. Usaha ini dimaksudkan untuk mempercepat pemenuhan kebutuhan konsumen, semakin cepat para konsumen terpenuhi kebutuhannya maka semakin cepat pula terpenuhi kepuasannya.
b. Distribusi Selektif
Perusahaan yang menggunakan distribusi ini berusaha memilih sejumlah pedagang besar atau pengecer, agen yang terbatas dalam suatu daerah. Saluran ini biasanya digunakan untuk memasarkan suatu produk baru (barang special) apabila distribusi ini menguntungkan dari distribusi insentif maka jumlah pengecer atau agen yang digunakan akan lebih terbatas.
c. Distribusi Ekslusif
Saluran ini dilakukan oleh perusahaan dan hanya menggunakan suatu pedagang besar atau pengecer dalam daerah tertentu. Jadi produsen hanya menjual produknya kepada suatu pedangang besar saja dengan mengunakan satu penyelur, maka produsen akan lebih mudah dapat mengadakan pengawasan pada tingkat harga enceran maupun usaha kerja sama dengan penyalur dalam periklanan. Pemilihan saluran distribusi merupakan suatu masalah yang sangat penting sebab keterlambatan barang-barang sampai ketangan kosumen dapat menturangi keuntungan yang diterima oleh perusahaan.
4 Promotion (promosi)
Promosi adalah suatu usaha perusahaan atau individu memberikan informasi dan mempengaruhi serta menarik konsumen sicara lansung terhadap produk yang dihasilkan.
Promosi adalah cara yang efektif dalam merebut konsumen dipasaran, serta memperkenalkan barang¬¬¬-barang baru yang diproduksi.
______________________________________________________________________________
Apa itu 4P? 4P ialah
1. Place
2.Product
Produk terbahagi kepada banyak jenis produk iaitu
- Produk Fizikal ( Kasut,Baju,Pakaian Dll )
- Produk Digital ( Ebook,Audio,Movie Dll )
- Servis ( Membuat Blog,Mencuci Kereta, Mengecat Rumah Dll )
Jumaat, 16 Oktober 2015
Motivasi pagi : Niaga Pagi Reseki Masuk
Khamis, 8 Oktober 2015
Tupperware Malaysia : Tips nak dimurahkan reseki
Assalam semua
Pagi jumaat yg indah ini.. Saya sangat teruja nak g kerje..
Semalam ke rumah ck faizal dan iman mustafa
Juadah mkn mlm yg ulung
Lepas bersenam terus g mkn.. Yummy..
Sedap kan. Paling special ialah sambal iman...
jOm baca tulisan irfan khairi nie
Saya follower dia
-----------------------------------
angan yang memberi lebih baik dari tangan yang menerima. Memberi akan memurahkan rezeki kita. Tidak semestinya beri wang, ada pelbagai pemberian yang boleh memurahkan rezeki kita setiap hari dan hanya memerlukan sedikit sahaja usaha.
Berikut adalah 7 pemberian yang anda boleh berikan untuk murah rezeki!
1. Beri senyuman
Senyuman adalah sedekah. Senyuman bukan sahaja akan mengundnag senyuman balas dari orang lain, tetapi juga senyuman akan membuatkan hati dan diri kita tenang dan bersyukur dengan apa sahaja rezeki Allah swt.
2. Beri kata-kata yang baik
Beri semangat dan sokongan kepada mereka yang memerlukan.
“Allah swt memberi rahmat kepada orang yang berkata baik lalu mendapat keuntungan, atau diam lalu mendapat keselamatan” Hadis Riwayat Ibnul Bubarak.
3. Beri sedekah kepada mereka yang memerlukan
Harta benda tidak akan berkurangan sekiranya kita bersedekah. Malah, kita akan mendapat ganjaran yang lebih banyak lagi apabila membantu mereka yang memerlukan.
4. Beri makanan kepada haiwan
Beri sedekah bukan hanya pada manusia. Kepada haiwan juga adalah makhluk Allah swt yang dijadikan kerana bersebab. Kalau ketika kucing datang minta makanan di kedai, berilah sedikit. Keajaiban rezeki akan datang pada anda InshaaAllah.
5. Beri hadiah kepada orang tua
Gembirakan orang tua akan memurahkan rezeki kita. Tak semestinya barangan mahal, pemberian yang kecil juga akan menggembirakan mereka. Bak kata mat salleh, It’s the thought that counts.
6. Beri usaha yang tekun dalam kerja yang dilakukan
“Sesungguhnya Allah SWT menyukai apabila seseorang kamu bekerja dan melakukan pekerjaan itu dengan tekun” Hadis Riwayat Abu Daud.
7. Beri pemberian surprise kepada Suami atau Isteri!
Gembirakan suami dan isteri sentiasa. Apa kata lakukan hari ini! Rezeki rumah tangga tiada ternilainya!
Yakinlah bahawa rezeki itu adalah jaminan Allah swt pada mereka yang mengusahakan rezeki itu.
Esok saya nk beri talk utk share teknik promosi .
Esok juga ada program fit kat kolej. Kul 7 dah kena dtg . Erobik gituew
Rabu, 7 Oktober 2015
Tupperware Malaysia : Business Talk Bongkar Rahsia Kejayaan Business Online
APA khabar anda..
saya sangat sangat teruja kini.. dengan apa yang saya dapat iaitu.. cek komisen..
syukur sangat
setelah demam 3 minggu.. masih mendapat komisen dari tupperware. ini semua hasil dari downline yang sangat sangat baik hati.. dan saya akan menyediakan sedikit tanda hati sebagai buah tangan saya kepada anda..
sales TEAM POWER untuk bulan sept 2015 adalah hampir setengah JUTA dan ini salah satu dari kejayaan TEAM POWER setelah berjaya mendapat sales 500 k..
jadinya.. saya akan spend masa hari ini untuk menyelongkar Tupperware dalam stor saya dan saya akan pakegingkan... memang menarik..
Tupperware Malaysia : Hot Item Katalog Tupperware Bulan Oktober - November 2015
hari ini saya memang sangat sangat bersemangat tinggi setelah beberapa hari saya ke gym dan berlari anak anak je kat sini..
saya masuk celebrity fitness dan saya rekemen pada anda untuk berada di Mid valey setakat ini.
saya dah pergi ke endah parade, main place, sunway dan mid valley yang paling meletops sebab ada swimming pool.
oklah.. berkenaan tajuk kita
saya nak spot beberapa item yang sangat sangat HOT dan sangat laju..
inilah pemerah jus yang sangat best..
sangat sangat bagus dan JOm order dengan saya
012-3993947
Syamputra Razali
Tips Tupperware Sellers : Cara Kekalkan Semangat dan Motivasi Niaga ?
apa khabar semua pembaca yang budiman
terima kasih kerana sudi baca buah fikir saya ini
selama 5 tahun iaitu bermula disember 2010, pelbagai dugaan dan cabaran yang saya tempoh
cabaran paling besar adalah bila mana saya berdepan dengan ke HAUSan motivasi nak niaga dan motivasi nak AKTIF dengan bersungguh sungguh
saya sebagai leader memanglah amat amat dilihat oleh downline saya dan saya juga dilihat sebagai contoh.. tapi saya tak menafikan saya juga kekadang rasa DOWN.. rasa MALAS.. rasa bosan dan serba tak kena.. tambah lagi saya demam dan tak berapa nak sihat..
itulah cabaran paling besar dan NAK TAK NAK.. saya kena hadapinya.. dan atasinya
saya tak boleh biarkan masa yang menentukan. rangkaian TEAM POWER pada bulan september telah menyumbang hampir SETENGAH JUTA sales dan pada waktu itu saya demam 3 minggu.. bayangkan kalau saya aktif dan cergas.. pastinya boleh capai SEJUTA..
jadinya.. bile merenung diluar jendela.. saya nampak perkara ini dan penyelesaian nyer..
harap dapat membantu anda semua yang sama masalah seperti saya dan rakan rakan..
ohh ya.. jika anda membaca dan nak tahu bisness apa yang saya jalankan..
saya menjalankan perniagaan Jualan Langsung produk Tupperware dan barangan lain contohnya... penapis air nano, nutrimetic dan barangan tupperware dalam katalog tupperware..