IKLAN

IKLAN TEXT

sudikan click untuk kekayaan saya

Team Power

Team Power
Team Power Tupperware
TUPPERWARE TEAM POWER

Jom sertai TEAM POWER untuk JANA PENDAPATAN dengan Business Tupperware. Buat Duit Tanpa Modal. Salah satu cara Bisnes Internet Paling Mudah Saya sedia membantu from zero to hero !! Call & Whats app 012-3993947 (Syamputra Razali) FB : Syamputra Razali Pakcik Tupperware Tupperware Malaysia; Syamputra Razali Tupperware; 2025; Nano Nature Water Filtration System; Tupperware Malaysia Katalog; Tupperware Catalogue;Tupperware Malaysia; Tupperware Katalog 2025, Jualan Tupperware murah

Jumaat, 16 Oktober 2015

Motivasi pagi : Niaga Pagi Reseki Masuk

Salam sabtu semua
Hari ini memang nak sangat wrapping hamper dan nak post hamper kat downline.. Harap direalisasikan.. 

Pagi ininsetelah semalam berpesta sakan
G makan.. G snuker.. G main roller blade.. Hari ini pagi pagi kerja... Supaya reseki masuk..

Meraikan munis dtg dari johor. Agen tupperware hebat berbangsa india dari johor dan singapore

Sempat buat video buat juice tembikai. Sangat sedap..


Siang tu. Terjumpa ex student datang menziarah.. Bagus bebudak nie

Ada plak kat opis akak sebelah meja bagi kuini. Sedapnyer

Memang remaja. Kamaruk nak main roller blade. Saya nonton aja. Hahha

Ini promo start hari ini. Harus g memborong habis habisan. Mesti meletoppp..

Ini ayu one in million. Sempat jumpa dia dan bagi katalog. Sangat comel dia kan.. Baik dan ramah..

Naik snuker plak.. Hehehheh

Hari ini. Banyak benda nak buat termasuk nak basuh kete..

Oklah. Sebelum kita sarapan..

Saya nak share dari Dr. Azizan punya tips
Jom baca

-------------------------------------
========================
Notes IMKK azizan osman...
========================
Dua musuh kejayaan
1. Hangat-hangat tahi ayam
2. Tidak konsistent

Upgrade diri - sentiasa cari ilmu
Fokus
Bermula dgn memberi
"Buat, beri dan terima"

 SYUKUR
- Syukur dengan apa yg kita ada. Jgn fokus pada yg tidak ada
- Sentiasa bersangka baik dengan Allah. 
- Redha. Choose to be happy right now

Formula SYUKUR yg perlu difahami
1. Tidak bergerak satu zarah dgn izin Allah S.W.T
2. Tidak tuhan jadikan sesuatu dgn sia-sia. 
3. Setiap sesuatu yg berlaku pasti ada hikmah.
4. Bila Allah kata jadi, maka jadilah.
5. Allah mengikut sangkaan hambanya. Sangkalah Allah itu Maha Adil

Waktu-waktu ALPHA dimana doa pada waktu ALPHA inshallah doa akan makbul. Submission doa lebih cepat dan mudah.
1. Waktu control breathing (tarik nafas. tahan. Lepas) 
2. Ketika org bersin.
3. Waktu hujan lebat.
4. Waktu sebelum & selepas tido.
5. Waktu mandi.
6. Waktu bersalin.
7. Waktu mengaji.
8. Waktu kita solat/ istighfar.
9. Waktu berada Mekah/Madinah.
10. Ketika sujud terakhir dlm solat.
11. Ketika berada ditempat tinggi
12. Waktu tengah minum air selepas nafas

Penghalang Utama Utk Berjaya

1. FEAR 
• Fear of change / rejection
• Fear of failure
• Fear of poverty
• Fear of criticism
• Fear of illness / illhealth
• Fear of lost of love someone
• Fear of not success
• Fear of being alone
• Fear of old age / being too young
• Fear of death
• Fear of losing/ shame
• Fear of dissapointment

2. Limited belief
• We are not enough
• We are not good enough
• We can't do

14 Laws to success 🎊🎊

1. Fikir masalah orang dan apa yg merela perlukan.
2. Law of Faith. Belajar utk yakin.
3. Kuasai suara kecil dalam diri anda.
4. Kenal pasti penghalang utama yang menghalang.
5. Kenal pasti matlamat hidup.
6. Ubah persekitaran/suasana hudup anda.
7. Pastikan siapa kawan anda. 
8. Consistent and engage ataupun connected dgn org yg positif.
9. Cari mentor.
10. Create specialized knowledge.
11. Cari, belajar atau tiru sistem yg dah berjaya.
12. Law of sacrifice.
13. Increase your value.
14. Keep contribute

 LOVE WHAT U DO BEFORE U DO WHAT U LOVE 
9 Halangan/ Cabaran / Kelemahan Manusia
1. Ego/skeptical
2. Takut
3. Rasa tak layak
4. Rasa tak yakin
5. Suka bertangguh
5. Suka beri alasan
6. Suka tunggu dulu
7. Suka ikut kawan
8. Tidak sungguh-sungguh

How to CHANGE your luck
L - LOGISTICS 
•suasana. Cth kedai malap - terangkan
•berkawan dgn org yg hebat 
•lari dr negatif pp 
U - UNDERSTANDING
•faham apa yg perlu supaya hidup berubah
C - COMMITMENT
• focus and control ur life
K - KNOWLEDGE
"ILMU TAK MERUBAH HIDUP TANPA TINDAKAN"

WHEN U BELIEVE WHAT U BELIEVE , WHAT YOUR BELIEVE COME TRUE. INSHALLAH!




Jom apa lagi. Berusaha lah kita sekuatnya..
Ini hadiah dari tuan director yang menyebabkan team alahai anak omak menang.. Jom tengok di you tube


Watch "PENGISAHAN KENEGARAAN-AKHIR (Edisi Penuh)" on YouTube - https://youtu.be/HOMQVbr0qIY


http://youtu.be/aJnVAZW-6yA



Khamis, 8 Oktober 2015

Tupperware Malaysia : Tips nak dimurahkan reseki

Assalam semua

Pagi jumaat yg indah ini.. Saya sangat teruja nak g kerje..

Semalam ke rumah ck faizal dan iman mustafa

Juadah mkn mlm yg ulung

Lepas bersenam terus g mkn.. Yummy..


Memang kenyang giler.. 

Sedap kan. Paling special ialah sambal iman...  

jOm baca tulisan irfan khairi nie

Saya follower dia 


-----------------------------------

angan yang memberi lebih baik dari tangan yang menerima. Memberi akan memurahkan rezeki kita. Tidak semestinya beri wang, ada pelbagai pemberian yang boleh memurahkan rezeki kita setiap hari dan hanya memerlukan sedikit sahaja usaha.

7 beri

Berikut adalah 7 pemberian yang anda boleh berikan untuk murah rezeki!

1. Beri senyuman

Senyuman adalah sedekah. Senyuman bukan sahaja akan mengundnag senyuman balas dari orang lain, tetapi juga senyuman akan membuatkan hati dan diri kita tenang dan bersyukur dengan apa sahaja rezeki Allah swt.

2. Beri kata-kata yang baik

Beri semangat dan sokongan kepada mereka yang memerlukan.

“Allah swt memberi rahmat kepada orang yang berkata baik lalu mendapat keuntungan, atau diam lalu mendapat keselamatan” Hadis Riwayat Ibnul Bubarak.

3. Beri sedekah kepada mereka yang memerlukan

Harta benda tidak akan berkurangan sekiranya kita bersedekah. Malah, kita akan mendapat ganjaran yang lebih banyak lagi apabila membantu mereka yang memerlukan.

4. Beri makanan kepada haiwan

Beri sedekah bukan hanya pada manusia. Kepada haiwan juga adalah makhluk Allah swt yang dijadikan kerana bersebab. Kalau ketika kucing datang minta makanan di kedai, berilah sedikit. Keajaiban rezeki akan datang pada anda InshaaAllah.

5. Beri hadiah kepada orang tua

Gembirakan orang tua akan memurahkan rezeki kita. Tak semestinya barangan mahal, pemberian yang kecil juga akan menggembirakan mereka. Bak kata mat salleh, It’s the thought that counts.

6. Beri usaha yang tekun dalam kerja yang dilakukan

“Sesungguhnya Allah SWT menyukai apabila seseorang kamu bekerja dan melakukan pekerjaan itu dengan tekun” Hadis Riwayat Abu Daud.

7. Beri pemberian surprise kepada Suami atau Isteri!

Gembirakan suami dan isteri sentiasa. Apa kata lakukan hari ini! Rezeki rumah tangga tiada ternilainya!

Yakinlah bahawa rezeki itu adalah jaminan Allah swt pada mereka yang mengusahakan rezeki itu.

Esok saya nk beri talk utk share teknik promosi .   


Esok juga ada program fit kat kolej. Kul 7 dah kena dtg . Erobik gituew


Rabu, 7 Oktober 2015

Tupperware Malaysia : Business Talk Bongkar Rahsia Kejayaan Business Online

salam
APA khabar anda..
saya sangat sangat teruja kini.. dengan apa yang saya dapat iaitu.. cek komisen..
syukur sangat
setelah demam 3 minggu.. masih mendapat komisen dari tupperware. ini semua hasil dari downline yang sangat sangat baik hati.. dan saya akan menyediakan sedikit tanda hati sebagai buah tangan saya kepada anda..

sales TEAM POWER untuk bulan sept 2015 adalah hampir setengah JUTA dan ini salah satu dari kejayaan TEAM POWER setelah berjaya mendapat sales 500 k..

jadinya.. saya akan spend masa hari ini untuk menyelongkar Tupperware dalam stor saya dan saya akan pakegingkan... memang menarik..




Tupperware Malaysia : Hot Item Katalog Tupperware Bulan Oktober - November 2015

salam semua..
hari ini saya memang sangat sangat bersemangat tinggi setelah beberapa hari saya ke gym dan berlari anak anak je kat sini..
saya masuk celebrity fitness dan saya rekemen pada anda untuk berada di Mid valey setakat ini.
saya dah pergi ke endah parade, main place, sunway dan mid valley yang paling meletops sebab ada swimming pool.

oklah.. berkenaan tajuk kita
saya nak spot beberapa item yang sangat sangat HOT dan sangat laju..










inilah pemerah jus yang sangat best..
sangat sangat bagus dan JOm order dengan saya
012-3993947
Syamputra Razali

Tips Tupperware Sellers : Cara Kekalkan Semangat dan Motivasi Niaga ?

Salam semua..
apa khabar semua pembaca yang budiman
terima kasih kerana sudi baca buah fikir saya ini

selama  5 tahun iaitu bermula disember 2010, pelbagai dugaan dan cabaran yang saya tempoh
cabaran paling besar adalah bila mana saya berdepan dengan ke HAUSan motivasi nak niaga dan motivasi nak AKTIF dengan bersungguh sungguh

saya sebagai leader memanglah amat amat dilihat oleh downline saya dan saya juga dilihat sebagai contoh.. tapi saya tak menafikan saya juga kekadang rasa DOWN.. rasa MALAS.. rasa bosan dan serba tak kena.. tambah lagi saya demam dan tak berapa nak sihat..

itulah cabaran paling besar dan NAK TAK NAK.. saya kena hadapinya.. dan atasinya
saya tak boleh biarkan masa yang menentukan. rangkaian TEAM POWER pada bulan september telah menyumbang hampir SETENGAH JUTA sales dan pada waktu itu saya demam 3 minggu.. bayangkan kalau saya aktif dan cergas.. pastinya boleh capai SEJUTA..

jadinya.. bile merenung diluar jendela.. saya nampak perkara ini dan penyelesaian nyer..
harap dapat membantu anda semua yang sama masalah seperti saya dan rakan rakan..

ohh ya.. jika anda membaca dan nak tahu bisness apa yang saya jalankan..

saya menjalankan perniagaan Jualan Langsung produk Tupperware dan barangan lain contohnya... penapis air nano, nutrimetic dan barangan tupperware dalam katalog tupperware..

Khamis, 3 September 2015

Explorasi Niaga Karnival Usahawan Desa KUD - Putrajaya

Salam semua

Sebelum kisah dibuka dan saya bercerita panjang. Ada baik nya bercerita tentang satu kisah

Jom baca

================
Nikmat pemberiannya
================

Wang syiling jatuh di hadapan seorang lelaki yg sedang asyik mambancuh simen. Melihat logam kecil itu , tangan lelaki itu terhenti melakukan kerja . Tidak menunggu lama , tangannya segera mengutip syiling itu dan dimasukkan ke dalam poketnya. Dia menyambung semula kerjanya. 
Sekali lagi lelaki itu terpandang duit syiling tidak jauh dari sisinya . Lelaki itu menoleh ke kiri ,kanan dan sekelilingnya.Tiada siapa yang berdekatan dengannya . Sekali lagi dia terus mengambil syiling itu dan menyimpan dalam koceknya.
Tidak lama kemudian, lelaki itu ternampak lagi duit syiling berdekatan dengannya. Pun sama, dia mengambil dan menyimpannya.
"Rezeki aku !" Kata lelaki itu dalam hati. Lelaki itu tidak sedar , logam syiling itu sebenarnya dicampakkan oleh ketuanya dari aras lapan bangunan separuh siap yang mereka bina itu. 
Sebenarnya, ketuanya mahu memanggilnya. Puas ketuanya menjerit daripada aras lapan ,cuba memanggil lelaki itu yg berada pada aras paling bawah.
Namun, jeritan itu tidak mampu mengalahkan pelbagai bunyian mesin pembinaan di kawasan tersebut. 
Dek kerana itulah, ketuanya itu mencampakkan syilingnya 
dengan harapan lelaki itu akan mendongak melihatnya di atas. Mudah-mudahan dapatlah dia menyampaikan pesanannya kepada pekerjanya itu. Sayangnya, sehingga habis wang
syilingnya dibaling ke bawah, lelaki itu masih belum jugak mendongak ke atas. 
Lantas , ketuanya itu mengumpulkan serpihan batu kecil yg terdapat di lantai. Satu persatu batu kecil itu dibaling ke bawah. Beberapa kali batu itu mengenai badan lelaki itu. 
Setelah merasa sakit , lelaki itu mendongak ke atas, melihat dari mana datangnya batu-batu kecil yang menyerang tadi. Barulah dia ternampak kelibat ketuanya yang sejak tadi cuba mencuri perhatiannya bagi menyampaikan pesanan.
Sahabat sekalian, Allah sering menjatuhkan rezeki (syiling ) , rahmat atau kesenangan yg tidak terkira banyak kepada kita................. Tuhan menjatuhkan 'syiling' itu sebagai satu panggilan agar kita sentiasa
mendongak ke atas utk mengingati dan bersyukur dengan kurniaanNya.
..Tetapi, acap kali kita lalai utk 'mendongak' ke atas, sebaliknya terus menikmati pemberian-Nya tanpa ucapan syukur.
...... Seperti kisah ketua dan pekerja tadi , apabila jatuhan syiling tidak berjaya menarik perhatian, lalu dia jatuhkan pula 'batu' yg berupa musibah, kegagalan, keperitan dan pengalaman yg menyakitkan. 
Dan hanya setelah kita merasa kesakitan itu, barulah kita teringat utk mendongak, menadah tangan utk bersyukur mengingati Yang Maha Pencipta kita. (Renungan kita bersama)......

Wallahualam


Inilah cerita yang berupa cerita tentang nikmat syukur dan menghargai pemberian Allah kepada hambanya..

Sebetulnya, saya baru pulang dari putrajaya untuk attend seminar keusahawanan yang berlangsung disana.
Yang hadir memberi talk adalah Dr. Irfan khairi yang betul betul memberikan semangat kembali. Walaupun ilmu dia ala ala sama diberi. Tapi saya merasakan. Seronok juga jual air liur yer..

Apa pun.. Banyak benda yang saya belajar dari dia. Memang hebat. Dan gaya dia bersahaja dan humble sahaja.

Malam nie saya nak start apa yang dia ajar dan terus semangat



Ala ala sepadan gituew. Hahhaha tu la dia irfan khairi. Luar biasa pengalamanyer.. 

Boleh plak menang hadiah jawab kuiz. Hehheh. Sambil bawak budak. Boleh jugak dpt hadiah..

Ohh ya. Banyak betul yang dia ajar. 

Salah satunya adalah google keyword planner

Pasti akan ku contohi dirinya..

Pastu . Sempat la jugak aku dok berselfie ngan YB nie.. 
Inilah datok sri ismail sabri

PM pun turut hadir..

Inilah bebudak yang saya bawak..
Baik baik semuanyer..



Ahad, 9 Ogos 2015

Raya dan Tupperware

Salam semua,
Apa khabar semua. Saya minggu lepas raya nie sangat sebuk dengan macam macam keje. Rindu nak buat blog dan mengomel kat sini

Meh lah .. Saya bagi cabaran dulu utk bulan ogos ini

#####%%%#######

============================
Cabaran Recruit Syamputra Razali
============================

Mudah sahaja cabaran ini..
Paling senang selama 5 tahun saya buat cabaran..

Cabaran ini recruit TEAM. Maksudnya dalam team anda. Tak semestinya ada personal recruit. gen 1, 2 atau 3. Semua boleh. Itu kita panggil PERSONAL TEAM.. Maknanyer dalam team kita dan tak masuk downline yang sudah jadi director 

1. Recruite 3 orang new downline (team dir) 
---> 🎁 (hamper saiz M)


2. Recruite 6 orang new downline (team dir)
---> 🎁🎁 (hamper saiz L)

3. Recruite 9 orang new downline (team dir)
---> 🎁🎁🎁 (hamper saiz XL)


Hamper akan disampaikan pada jubilee dan dipostkan kepada anda yang berjaya.

Cabaran bermula 1-12 ogos sahaja
Recruite perlu quality yer

Selamat merecruite!!!


##################



Ini hadiah dari HQ utk recruit dan ameklah peluang ini secukupnya..

Ini juga sesuatu dari hq yang mana sesiapa director yang ada jual 6 set tong beras dari team director dapat free 1 biji



Sabtu, 11 Julai 2015

Tips Tupperware Malaysia : TANPA MODAL boleh BERJAYA?? bagaimana?

"SAYA TAK ADA MODAL"

======================
Boleh ke niaga tanpa modal?
======================

Soalan dan pertanyaan ini memang menjadi TOP 5 dalam alasan alasan menjadikan kiter terus kecundang sebelum kita tahu kita akan kecundang dalam berniaga.

Sifu saya "Kak sahliah" pernah berkata.. "Belum keluar rumah bertempur dah pulang tewas".. Berbeza dengan orang yang sudah berhabis habisan menggunakan pencak dan kudrat juga keringat lalu tumpas ditengah gelanggang yang saya fikir lebih bermaruah dan salute kepada perjuangan yang di laungkan.

Begitu juga dalam berniaga. Semestinya halangan terbesar bile mana nak kena ada modal besar dan pergi ada modal permulaan. Sebenarnya, mengikut pengalaman saya.. Niaga tupperware ini memang perlukan modal sebab itu adalah komitmen. Namun, secara jujur.. Bisness ini adalah.. Bisness yang berMODALkan semangat dan USAHA. Bile kita rajin berusaha namun tak berjaya sebab kita rajin SYOK SENDIRI. Usaha perlu dengan strategi. Dan jika kita lihat cara yang Syamputra Razali turunkan tak berkesan dengan anda .. Anda perlu membuat adjustment agar kena dengan sifat dan diri anda.

Sebagai contoh, kalau cara syamputra razali lebih kepafa HOVER ala ala azwan ali. Semestinya anda tak boleh TIRU. Anda boleh ikut cara aznil hj nawawi. Pendek kata cara seseorang perlu melalui peringkat TRY n Error. Anda perlu cuba dan cuba dan cuba dan saya pasti akhirnya akan berjumpa cara yang sesuai..









Saya mengambil contoh director didalam TEAM POWER yang mempunyai cara nya tersendiri. Iaitu sharifah aini. Aini adalah suri rumah sepenuh masa dan menjalan perniagaan ini dengan cukup tenang. Beliau tidak banyAk mempamerkan dirinya namun ada juga sekali sekala menonjolkan anaknya sebagai model. Cara aini lebih kepada caring dan sharing serta beliau berkomunikasi dengan downlinenya kerap dan mempunyai cabaran yang tersendiri. Beliu mempunya ramai pengikut dan mengeluarkan idea bernas seperti program DIQ untuk 2 bulan. Aini juga menggunakan blog sebagai ruang sharingnya disamping beliau menggunakan personal approach. Hahhhh. Abis rahsia aini saya dedahkan. Semoga anda mendapat inspirasi kepada orang yang setiap bulan memasuki ranking TOP sales dari TEAM POWER.. Beliau juga telah melahirkan lebih dari 15 orang director dan bergelar 5 star director. Yang penting.. Aini tak pandai untuk drive kereta namun boleh mengepos barang yang customer order. Fikirkanlah..





Saya juga ingin merujuk kepada cara Yunaizah dari negeri sembilan yang diberikan cabaran "anak tidak sihat" dan tanpa alasan beliau terus  mengukuhkan empayar beliau dengan caranya yang tersendiri. Beliau juga seorang suri rumah dan memulakan bisness baru setahun sahaja. Beliau yang dahulu malu dan cepat nervous.. Kini semakin yakin bilemana beliau sudah boleh menghasilkan youtube dengan demo barang barang asas. Kebolehan beliau adalah berusaha mendapatkan barang dengan bersungguh sungguh mencapai hasrat pelanggan. Yunaizah atau dikenali dengan yus.. Sudah berani memperkenalkan dirinya dan bijak mengatur strategi. Beliau yang pernah merecruit lebih 35 orang pada bulan februari 2015.. Consisten dengan recruit  lebih 10 orang. Saya yakin, yus akan mencipta nama sebagai TOP sales di malaysia.





Seorang lagi director yang saya fikir hebat dan mempunya aura luar biasa adalah Junaidariani dari bachok kelantan. Beliau adalah antara pengasas Team Power dan menjalankan pernigaan secara full time kerana beliau seorang suri rumah. Beliau yang masih belajar belajar memandu membuat perniagaan 100% online dan pelanggan nya adalah diserata Malaysi. Sikap jun yang peramah dan jujur serta menambat hati pelanggan dengan pemberian tanda hati menjadikan beliau digemari untuk repeat order dari pelanggan yang setia. Jun juga merupakan salah satu achivers yang bakal menaiki belon panas dalam trip PERCUMA Tupperware ke istanbul, turki. Kejayaan beliau ke star boot camp yang pertama menjadi inspirasi yang lain untuk terus mencipta kejayaan. Semoga impian beliau untuk mempunyai bco sendiri akan tercapai. Kini, jun sedang berada di rank 5 star director dan mengatur langkah menjejak AED



💋💋💋 dari 3 cerita success saya tadi. Persamaan antara mereka adalah suri rumah dan mereka mempunyai strategi dan cara masing masing. Namun, 1 rahsia yang mereka belum dedahkan adalah mereka mempunya RECRUIT yang berkuali setiap bulan dan melahirkan bakal director baru. 

🌷🌷 ohh ya. Terlupa pulak kisah pasal MODAL tadi..



🔛Itulah yang saya katakan. Modal paling besar adalah diri kita yang kita bersungguh sungguh.. Bayangkan hebatnya pepatah " alang alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan" . Saya pegang prinsip ini sebab ia menyatakan. Andai kita fokus dan tekun melakulan sesuatu. Habuannyer hebat. 

💰💰Menyebut tentang modal tadi.. Upline saya "madam chin'g lay ping" ada menasihati saya tentang modal. Modal u adalah katalog dan kasi orang tengok dan kasi dia cari order. Itu pesanan keramat yang ternyata berkesan.. Katalog adalah modal kita yang kita jaja sebagai kedai bergerak kita. Dimana sahaja perlu ada katalog yang mencuci mata siapa sahaja yang memandangnya.

🎀SAya percaya.. Tak perlu modal yang banyak. Kita adalah sebagai agen jualan dan peratusnya adalah 20% dan pembina rangkaian adalah 80%. Saya akan bongkarkan tentang rahsia 20-80 peratus ini dalam lembaran entry yang lain. Semoga kisah modal ini bukan menjadi cerita berat dan alasan yang memaku kaki kita untuk terus bergelar orang susah dan menjadi miskin usaha seterusnya menjadikan kita kais bulan makan sehari.

Salam sayang untuk semua..

.👇Apa lagi???.. Dah abis baca sila daftar sebagai ahli sekarang



Whats app saya sekarang📞
=====••••======•••=======
0123993947 syamputra razali
•••••=======•••••=========

Khamis, 9 Julai 2015

Tupperware Jubilee 2015 : Pembelian Tiket dibuka Sekarang !! tiket terhad. Siapa cepat dia dapat

Jom sertai TUPPERWARE JUBILEE 2015
======================
2012 - 6 orang menyertai. 👭👭
2013 - 18 orang menyertai  👭👭👭
2014 - 32 orang menyertai. 👭👭👭👭
2015 - 52 orang menyertai. 👭👭👭👭👭👭
======================
Saya dengan rasa cukup teruja membuka peluang anda untuk genapkan 60 orang penyertaan TEAM POWER di Jubilee 2015.

Hanya tinggal 8 (LAPAN) ✔️ tempat kosong untuk di isi :
Ayuh !!!
Hadir jubilee ini untuk anda rasai AURA Team Power dan juga mendapat Tips dari success story serta belajar tentang "Kejayaan Advanced"..🎈🎈

Anda yang menentukan tahap anda. Untuk terus Maju dan terus ke MERCU kejayaan.. Inilah masanya..
Bagi saya Jubilee adalah ruang untuk saya meransang diri untuk lebih Berkobar - kobar dalam bisness ini.

Team Power punya Aura LUAR BIASA. ✔️Anda rasainya. jubilee ini adalah himpunan seluruh Malaysia Consultant, Director dan Executive seluruh negara.

🌷🌷 22-23 ogos 2015
🌼🌼 Sunway Piramid Convention Centre
🌹🌹 Tiket berharga RM240 (termasuk minum pagi, lunch dan team break serta Tshirt exclusive)
🌴🌴 EXTRA gift dari Syamputra Razali

JOM hadirkan diri dan keputusan anda hari ini adalah kejayaan anda di hari masa hadapan. Invest masa dan modal untuk aktiviti yang memberikan Semangat Luar Biasa.

Jumpa disana !!

Syamputra Razali
🎀Pengasas Team Power

Rabu, 8 Julai 2015

Tupperware Malaysia : Ketupat stiker dan Gift paling HEBAT tahun 2015

Salam semua..
2 hari saya tak senang tido sebab tupperware hq malaysia dah lancarkan promosi stiker ketupat untuk redeem barang yang cukup berbaloi. Bayangkan kalau kita buat level 1 iaitu RM500 kita dapat 3 stiker dan kita boleh claim dan redeem hadiah ini.. 

Dan bayangkan dengaN hanya 3 stiker dapat item ini. Memang berbaloi abis..

Sebenarnya banyak benda boleh claim.. Ini full barang yAng dia tawarkan.

Paling best dan buat saya meroyan adalah inspire set.


Ini muka depan ketupatnyer


Yang paling atas itulah paling best. Omg. Sangat best

Saya nak bercerita kat blog ini tak abis 1 malam sebab saya lebih suke cerita kat whats app. Kat sana boleh bertukar fikiran dan juga idea..

Ini number saya 0123993947

Saya sedia untuk bersama anda

Group ini untuk ketahui tips nak dapat recruit. Syukur ada yang boleh sapu recruit 6 orang sehari. Memang amazing !!

Ohh ya.. Saya nak selit keseronokkan saya sebab dapat rantai tupperware ini. Syukur sangat
Nak tahu cara nak dapatkannyer?


Rantai pandora ini saya nak bagi kat mak saya pagi raya. Supaya dia suke. Yeahhh

Jom baca sedikit tips memikat pelanggan

===========

Customer is always right!” jerit seorang bos yang merah padam mukanya seperti udang kena bakar kepada seorang pekerja sambil diperhatikan pelanggan wanita berbadan gempal yang tersenyum puas. Dengan kemarahan yang meluap-luap, pekerja itu mengorak langkah ke bahagian belakang kedai milik bos yang tidak berhati perutnya itu sambil diperhatikan pelanggan-pelanggan di dalam kedai. Dan sudah tentu, pintu belakang itu dihentam dengan sangat kuat, sebagai tanda protes.

Bunyi seperti kejam tetapi adakah bos itu memang betul-betul kejam? Atau ini lumrah biasa dalam dunia perniagaan? Atau memang pekerja tersebut patut kena pecat sejak dahulu lagi? Atau tindakan pelanggan wanita itu yang sebenarnya melampau?

Apapun sebabnya, pelanggan adalah raja. Ya, raja! Walaupun kadang-kadang istilah ini adakalanya tidak sesuai kerana ada juga pelanggan yang bersikap kasar, tetapi bagi memastikan perniagaan anda berjalan dengan baik, anda patut, harus dan wajib membiarkan pelanggan menang.

Sungguhpun begitu, anda masih mempunyai hak di antara pelanggan. Contohnya, anda boleh menetapkan syarat-syarat jual beli. Cara ini membolehkan anda mengambil tindakan sekiranya berlaku pelanggaran syarat yang telah ditetapkan


Satu perkara yang patut anda tahu ialah pelanggan itu bukan pembeli tetapi pembeli itu adalah pelanggan. Maksudnya setiap pelawat yang mengunjungi laman web untuk perniagaan online anda atau premis untuk perniagaan offline anda merupakan pengunjung anda tetapi belum tentu mereka membeli produk anda. Manakala mereka yang membeli adalah pelanggan.

Jadi, yang mana satukah paling penting untuk anda jaga dan hargai dengan sebaiknya? Sudah tentulah kedua-duanya, tetapi yang paling utama ialah pelanggan anda. Bukan senang untuk anda memperoleh pelanggan yang baru. Adalah lebih mudah anda menawarkan produk yang baru kepada pelanggan sedia ada berbanding pelanggan baru.

Di bawah ini saya berikan anda beberapa rahsia menawan hati pelanggan:

1. Produk berkualiti tinggi. 

Ini adalah resepi asas kejayaan sesuatu perniagaan. Anda akan dapat menawan pelanggan dengan mudah sekiranya kualiti produk yang anda sediakan adalah baik.

Sebaliknya, jika produk anda, tidak kiralah sama ada ia bersifat online atau offline berkualiti rendah, “word of mouth” ataupun mulut orang akan mudah disebarkan oleh pelanggan-pelanggan yang tidak berpuas hati kepada “calon-calon pelanggan” anda.

Tawan pelanggan anda dengan produk yang berkualiti. Ia akan memberi keuntungan bagi jangka masa yang panjang sekiranya kualiti produk sentiasa diperbaiki mutunya.

Sekiranya anda menawarkan perkhidmatan, pastikan ia adalah sempurna dan cepat, lebih-lebih lagi pada zaman sekarang. Sekiranya bakal pelanggan menghubungi anda, layan dengan cepat dan sempurna. Permintaan kini menerapkan kecepatan dan jangka masa menjadi faktor utama bagi pelanggan membuat pilihan. Kalau kita tengok sekarang ini, tidak hairanlah restoran-restoran makanan segera (A&W, KFC, Burger King, Pizza Hut) mendapat permintaan yang tinggi, kerana pelanggan memang tak suka menunggu lama-lama!
Lagi satu ialah produk atau perkhidmatan yang tidak berkembang. Sebagai usahawan, sekiranya anda tidak berfikiran global dan futuristik, barangan yang dijual ataupun perkhidmatan yang diberikan mungkin terkebelakang daripada segi ciri-cirinya dan mempunyai permintaan yang berkurangan. Maka, anda perlulah menambah ilmu pengetahuan dari semasa ke semasa dan ia boleh dilakukan dengan menghadiri kursus- serta seminar keusahawanan, mendapatkan nasihat daripada rakan-rakan serta mereka yang pakar dan juga membaca majalah-majalah serta laman web berkaitan usahawan. Contohnya, kes Perodua dan Proton. Agak-agak mana yang lebih laris dan kenapa?

2. Harga yang munasabah.

“Taukeh, tak boleh kurang ke harga? Manyak mahal woo”

Ini adalah lagi satu perkara yang amat-amatlah penting terutamanya di Malaysia. Belum apa-apa lagi, pelanggan sudah bertanyakan tentang harga. Ramai pengguna kini ialah pengguna yang bijak dan akan membandingkan harga sebelum membuat pembelian.
Tawan pengguna dengan memberikan produk dan perkhidmatan pada harga yang munasabah dan bersesuaian dengan kualiti produk anda. Terdapat banyak perniagaan menggunakan model harga rendah bagi memenangi hati pelanggan.

Tetapi ingat, jangan kerana ingin memenangi hati pelanggan, harga yang diberikan membuatkan anda merana!

3. Berikan sesuatu yang lebih.

Beri lebih daripada apa yang disangka kepada para pelanggan anda, dan pulangannya ialah pasaran yang lebih luas. Ini kerana pelanggan yang gembira akan berkongsi pengalaman mereka dengan kenalan-kenalan mereka. Buah mulut yang baik berkenaan perniagaan anda akan menawan lebih ramai pelanggan yang setia.

Contohnya, berikan pelanggan anda kupon diskaun untuk pembelian seterusnya sebagai tanda terima kasih kerana membuat pembelian di kedai anda. Ia juga akan meninggalkan memori manis serta boleh bertindak sebagai motivasi kepada mereka agar membeli daripada anda lagi. Prinsip ini yang dipraktikkan oleh One Apple, anak syarikat Big Apple yang meletup-letup jualan mereka di Malaysia.

4. Pekerja yang mesra

Sebagai bos, mendidik pekerja ataupun rakan perniagaan yang bernaung di bawah satu syarikat memang sangat mencabar. Salah faham, bertengkar, bertumbuk pun ada! Pendek kata, kalau tidak sabar, memang sia-sia sahaja penat lelah anda.

Sama ada organisasi besar mahupun yang kecil, mendidik pekerja seakan seperti mendidik anak kecil.. Hasil kejayaan perniagaan adalah bergantung kepada hasil kerja pekerja anda. Jika cemerlang maka cemerlanglah perniagaannya. Jika sebaliknya anda jugalah yang kena tanggung.

Bagi pekerja yang pakar dan berpengalaman dalam kerja yang dilakukan, maka mudah untuk usahawan itu melatih. Begitu juga bagi pekerja yang mempunyai tahap pemahaman yang pantas, tidak menjadi masalah besar untuk usahawan itu melatih. Ajar sekali, terus faham, senang cerita.

Sebaliknya, jika pekerja-pekerja anda kurang pakar, tidak banyak pengalaman, ambil masa yang lama untuk belajar, degil pula, memang bermacam-macam perkataan kurang enak didengar akan keluar sekiranya anda memang panas baran! Dalam situasi seperti ini, jangan sesekali gunakan kemarahan dalam mendidik pekerja baru, mereka akan hilang rasa hormat pada anda. Yakinkan pekerja kita, jika berusaha sedikit demi sedikit, dirinya akan menjadi pandai juga.

5. Jenama yang hebat

Penjenamaan adalah topik besar dalam perniagaan, walaupun anda menjual cekodok goreng sekalipun. Mempunyai jenama yang kuat dalam minda pelanggan akan memberikan impak besar dalam pengekalan perniagaan dalam pasaran. Malah jenama yang kuat juga secara tidak langsung akan memasarkan sendiri nama produk itu kepada bakal pelanggan baru. Bagaimana ini boleh berlaku?

Sekiranya jenama produk / perkhidmatan itu berjaya menawan hati pelanggan, maka secara tidak langsung nama produk itu akan sentiasa berada dalam minda pelanggan itu sendiri. Walaupun proses ini mengambil masa yang agak lama terutama sekali produk baru yang ingin bersaing dengan produk yang sedia ada dalam pasaran. Namun masih tidak terlambat jika anda bekerja keras untuk memastikan aktiviti penjenamaan berlaku seiring dengan pertumbuhan perniagaaan anda.

Contohnya, KRU Sdn Bhd. Tiga anak muda ini sangat mengutamakan faktor ini. Jika ada 3 projek, setiap projek akan mereka jalankan dalam 3 anak syarikat yang berbeza menggunakan pangkalan nama syarikat induk mereka, contohnya KRU Studios, KRU Media dan KRU Capital. Bunyi seperti KRU ini memang syarikat hebat bukan? Penjenamaan adalah kunci dan mereka pandai menggunakannya samapi ke tahap maksimum!

6. Adab pengurusan pelanggan cara Nabi Muhammad S.A.W.

A. Taaruf
Taaruf bermaksud kenal-mengenali. Sebagai peniaga mesti kenal dengan pelanggan kita. Bukan kenal secara peribadi seperti apa hobi dia, suka makan apa dan lain-lain. Tetapi kenal disini bermaksud anda tahu siapa pelanggan anda dan apa masalahnya. Tugas seorang usahawan ialah untuk menyelesaikan masalah itu.

Misalnya ada seseorang datang ke kedai anda. Dia tak cakap apa, anda ataupun pekerja anda pun tidak bertanya. Akhirnya, pelanggan tersebut keluar begitu sahaja. Rugi bukan? Jadi di sini, anda kena bertindak untuk ‘kenal’ dengan setiap prospek, agar anda tahu apa yang dia perlukan, dan anda dapat bantu dia. Misalnya orang yang masuk tadi, cuba anda sapa dengan ayat seperti “ Selamat datang cik, kami ada sediakan ….. apa yang boleh saya bantu cik?”. Sedap bunyinya, daripada nak window shopping, terus ter’sangkut’ pelanggan tersebut!

B. Tafahum
Maksudnya memahami. Sesudah berkenalan, senanglah untuk anda fahami dan bantu. Contohnya, pelanggan tadi berkata “saya ni selalu sakit bahu, penat bekerja lah katakana, sudah penat di pejabat, kerja di rumah bertimbun-timbun lagi, jadi saya nak cari plaster atau minyak yang boleh legakan otot di bahagian bahu saya”. Masalahnya anda sudah tahu. Sakit bahu. Untuk lebih memahami, anda kena lebih banyak berbual dan bertanya. Sejak bila sakit bahu? Adakah dia benar-benar sakit bahu atau sakit hati dengan perangai suami yang tidak membantu langsung? Sakit bahu amat kronik atau sengal-sengal biasa sahaja, dan sebagainya. Komunikasi dua hala akan membantu kita untuk memahami pelanggan kita. Tetapi jangan sampai terlebih Tanya, nanti sakit hati pula pelanggan tersebut.

C. Takaful

Takaful bermaksud saling membantu. Inilah objektif selepas melalui taaruf dan tahafum. Anda bantu pelanggan untuk selesaikan masalahnya, dan pelanggan tersebut bantu anda untuk close sale pada hari itu. Semudah 1,2,3, kan?

7. Pemasaran yang efektif

Aktiviti pemasaran adalah umpama jampi bagi sesebuah perniagaan. Ia dapat menarik ramai pelanggan dalam masa yang singkat sahaja, jika kena pada caranya.

Pertama, cari kumpulan sasaran. Misalnya, menjual ais krim kepada orang Eskimo adalah perbuatan yang sukar. Menjual ais krim kepada pengembara yang sesat di Gurun Sahara adalah perbuatan yang mudah. Malah dia sanggup membayar RM20 bagi ais krim yang modalnya cuma 20 sen.

Kedua, semasa membuat promosi, fokus pada bagaimana anda dapat bantu pelanggan. Tekankan keuntungan pada pihak pelanggan sebagai kesan setelah mereka mendapatkan produk atau perkhidmatan anda. Kurangkan fokus pada kelebihan produk. Fokus bahawa prospek akan lebih baik, hebat, sihat, bergaya, berkuasa, kaya dan berpengaruh jika memilih produk atau perkhidmatan anda.



Tahniah berjaya juga abis baca


Dapat hadiah ini FREE. Claim kat saya dengan jadi ahli dulu

IKLAN TENGAH