IKLAN

IKLAN TEXT

sudikan click untuk kekayaan saya

Team Power

Team Power
Team Power Tupperware
TUPPERWARE TEAM POWER

Jom sertai TEAM POWER untuk JANA PENDAPATAN dengan Business Tupperware. Buat Duit Tanpa Modal. Salah satu cara Bisnes Internet Paling Mudah Saya sedia membantu from zero to hero !! Call & Whats app 012-3993947 (Syamputra Razali) FB : Syamputra Razali Pakcik Tupperware Tupperware Malaysia; Syamputra Razali Tupperware; 2024; Nano Nature Water Filtration System; Tupperware Malaysia Katalog; Tupperware Catalogue;Tupperware Malaysia; Tupperware Katalog 2024

Friday, May 11, 2018

Buat Perubahan Malaysia Baharu : Buat Duit di Malaysia

Jual Tupperware Ker? Mampu ker tanggung Anak Bini?

.

Dah lali orangg bertanya benda yang sama setiap kali mereka tanya abam dengan bisnes jual plastik berjenama Tupperware. Tambah lagi lebih memedihkan.. orang buat ulasan “Berapa sen sangat untung jual sebijik botol air Tupperware ini..” - Semua ini adalah kata kata orang yang hanya nampak duit yang masuk secara luaran sahaja. mereka nampak short term..  mereka tak tahu yang saya dapat setiap bulan..

.

Minggu lepas saya ada makan kat kedai nasik lemak kak mah yang sedap di Taman Medan. Saya pakai baju korporat mara yang terang terang besar logo mara. ada plak sorang pakcik tu datang ala ala tunjuk logo tu ngan telunjuk dia.. pada awalnya.. saya ingat dia nak salam saya.. ala ala teragak agak saya nak hulur tangan. last last saya hulur dan dia jabat ala ala nak tak nak sebab tak genggam pun. mungkin tengok saya nie makan situ dan nampak macam serabai gituew.. so, dia pun start bercerita.. “ i was in MARA since 1960s and already retier 1997”- wahhh sepiking london gituew. kuat lah plak. org sebelah saya menjing jugak pakcik nie. mungkin dia somebody kat sini kot. dianpun duduk depan saya dan order teh halia.. saya pun terus menyuap nasi lemak yang sedap tu..

.

“skrg siapa ketua pengarah MARA ?” tanya dia seolah olah dia macam somebody gituew kat mara. kecut plak dengar.. saya jawab “azhar manap”.. dia pun dengar dan macam berkerut.. “ohh.. “ dia jawab tu je.. dan saya sambung “skrg dah dapat datuk” dan saya tanya. “tuan dulu dengan siapa ketua pengarah..?? - saja nak memulakan bual bicara.. lalu dia pun pok pek pok pel dengan dengan perkataan yang kuar dari mulot dia tak tahu dan tak faham sangat. mungkin dah berusia.. pastu dia pun masuk bab.. family dia tanpa saya tanya.. “my son.. actually dulu belajar kat Utm and after that bla bla bla.. cerita pasal anak dia plak.. saya pun sambil menyuap dan melayan dia bercerita.. “bagusnya dia..” - itu je yang saya cakap berulang kali. dia pun naik shiekh bercerita.. yang anak dia disukai oleh syarikat luar negara dan gaji besar.. dan anak dia  dah kerja pjn ke obersea gitu dengan gaji 6-7 ribu sebulan.. dan dah lama anak dia kerja kat sana.. australian katanya..

.

sebab pakcik nie dah tahap gebang banyak sangat.. saya pun tanya satu soalan “ selalu lah dia balik.. wahh seronok gaji besar” dan terus dia balas “ 4 tahun sekali.. duit tambang MAHAL.. beribu nak balik Malaysia” .. dalam kepala jatuh kesian plak pakcik nie.. Anak gaji ribuan ringgit dan jumpa dia 4 tahun sekali.. macam mana nak tengok dia sakit ker.. demam ker.. anak tak depan mata. balik pun 4 tahun sekali.. tak rindu ke dia.. sanggup pulak anak dia kerja jauh jauh dan jarang balik dan hidup bahagia kat luar negara demi reseki ribuan ringgit. ayah dia boleh plak tengok anak dia 4 tahun sekali..

.

lalu.. saya pun dah selesai suap makanan dan nak ke pejabat sebab dah nak jam 8.00 pagi.. sebab salam beg ada name kad.. saje je la bagi kat dia.. sekeping.. pastu dia pun terus tanya sebelum saya beredar.. “ how much u get from this selling tupperware??”— dia memang ala ala  sepiking je tak abis.. saya pun jawab.. RMXXk sebulan.. riak kat muka dia ternyata berubah bila mana macam tak percaya.. saya cakap ini part time saya tapi saya sayangkan profesyen perguruan saya. “bisness part time jer tuan”..  saya pun salam  dia dan tinggalkan dia dengan satu persoalan.. Ditanah air sendiri boleh buat duit beribu riban.. dan boleh ziarah mak ayah selalu.. kenapa nak cari duit ditanah orang. hujan emas dinegeri orang.. hujan batu negeri sendiri.. saya sempat menoleh pakcik tu dan kebetulan saya ala ala terlepas cakap “kete tu company bagi PERCUMA” sebab dia tanya.. apa tu “honda civic car achiever” saya pun berlalu pergi dan muhasabah diri tentang walau macam mana besar pun gaji kita.. family dan kita perlu dekat dan jenguk lah mak ayah selalu kat umah dia (kampung) sebab tak ada harta yang bernilai selain mak ayah. bukan bagi duit dan harta dah lepas tanggungjawab tapi jengok mereka itu satu benda yang tak ternilai..

.

syukur saya bertahan dan bisness Tupperware ini dan berikan saya reseki walau tak bergelar jutawan namun, saya boleh membahagiakan mak ayah dan keluarga.. insyallah..

.

moral of the story.. - dont judge a book by its cover

.

Ini link nak masuk ahli dan ubah hidup secara perlahan.. ini bukan business masuk hari ini.. kaya esok.. perjalanan perlu ikut step by step baru kecapi nilai kemanisan kejayaan.. 


DAFTAR HARI INI

———————-

- Dah lama tengok orang lain niaga Tupperware.. macam ok je

- Dah lama teringin nak cari extra income tapi tak tahu nak niaga apa

- Dah lama nak belajar menjual secara ONline tapi tak buat buat.

.

INILAH MASANYA..

- Kami Team Power dah berpengalaman dalam selok belok niaga Online terutama niaga Tupperware..

- Kami juga adalah pasukan niaga yang PERTAMA menubuhkan Team yang berkongsi info dan strategi yang sama.. dan ia terbukti !!

.

Kami perlukan anda !!

MULAKAN SEKARANG !!

.

Daftar sebagai agen jualan Tupperware dan kecapi faedah dan keistimewaan yang hebat..

.

TANYA SAYA STEP SETERUSNYA

.

www.wasap.my/60123993947/Daftar+Ahli+Tupperware

.

www.wasap.my/60123993947/Daftar+Ahli+Tupperware

.

www.wasap.my/60123993947/Daftar+Ahli+Tupperware

.

boleh layari blog saya juga

www.tupperwareteampower.blogspot.com

www.tupperwareteampower.blogspot.com


Abam Cham

0123993937#tupperwaremalaysia #tupperwaresale #tupperwareteampower #tupperwaremurah #tupperwaremurah #tupperwaremurahmalaysia #malaysia #lelongmurah #lelong #stokistupperware #tupperwareonline #tupperwareonlinemalaysia #tupperwaremalaysiasale






















No comments:

Post a Comment

IKLAN TENGAH