IKLAN

IKLAN TEXT

sudikan click untuk kekayaan saya

Team Power

Team Power
Team Power Tupperware
TUPPERWARE TEAM POWER

Jom sertai TEAM POWER untuk JANA PENDAPATAN dengan Business Tupperware. Buat Duit Tanpa Modal. Salah satu cara Bisnes Internet Paling Mudah Saya sedia membantu from zero to hero !! Call & Whats app 012-3993947 (Syamputra Razali) FB : Syamputra Razali Pakcik Tupperware Tupperware Malaysia; Syamputra Razali Tupperware; 2024; Nano Nature Water Filtration System; Tupperware Malaysia Katalog; Tupperware Catalogue;Tupperware Malaysia; Tupperware Katalog 2024

Monday, June 3, 2019

Tips cari jodoh : jawpaan raya orang tanya bila nak kahwin. Ini jawapannya

Assalam semua kawan kawan senasib pakcik.
✅Bujang muda
✅Bujang tua
✅Bujang terlajak
✅Andartu
✅Andarthree
✅Andarfour

Setiap kali RAYA.. soalan soalan jiran dan sedara yang mulut puaka memang dah sapat diagak..

Motif yang sama.. walau soalan berbeza.. semua nak tanya tentang “bila nak kahwin”
.
Kekadang ada yang berniat baik, prihatin, sindir, menghina, dan ada juga memang saja nak menyakitkan hati kita.

Sebagai geng geng yang belim bertemu #JODOH, pakcik nak bagi idea untuk menepis soalan lahar ini supaya kita akan kelihatan ceria dan strong.

Yang penting .. jangan rasa down atau rasa tak laku.. sebab kita kena percaya.. JODOH dan ajal maut itu ditangan tuhan. Kalau Allah tak izinkan kita berjodoh.. kawen sehari.. esok cerai.. baik tak yah membazir nak kawen.

Namun begitu, jangan la sampai tak berusaha mencari jodoh.. memang tak akan ada jodoh kalau tak dicari. Ngko inhat ko chantek sangat sampai smeua berebut nak kawen ngan ngko. Ambil cermin dan tengok dalam cermin tu.

Apa apa pun.. kita semua kena kuat semangat sebab kita tak pernah kacau orang kalau kita bujang pun. Hidup sorang sorang  dan memang semua kita hadap sorang. Insyallah.. kita kena berdoa dan beriktiyar untuk bertemu jodoh yang tak bodoh... biar bodoh tak belajar tinggi jangan terdesak nak kawen.. ko main bedal je sapa sapa depan muka. Itu memang bodoh.

Anyway, pakcik agak kasar sikit penulisan kali ini sebab kalu pakcik berlapik lapik. Bukan korang paham pun.. direct je la.. esok RAYA pakcik mintak maaf yer.

Oklah. Nak bagi TIPS kalau orang tanya soalan cepu emas yang buat kita boleh histeria kalau berdepan soalan ini.

Menjawab soalan ini mengikut lokasi

1: orang bertanya dikhalayak ramai (niat busuk hati)
- soalan : “syam, bila lah kau nak berbini.. rambut dah nak penuh uban” soalan jahat ini selalu jiran nak mak sedara yang tanya..
- jawapannya : “kalau tak ada aral melintang.. lepas akak jadi janda nanti.. saya masuk Meminang.. amacam? Sudi?” 

Extra tips : kalau menjawab tu kena dalam keadaan gelak gelak.. jangan serius. Kelak menimbulkan pergaduhan. Pakcik kompom..  yang bertanya tu akan senyap 10 tahun tak tanya dah

2. Soalan ditanya dikhalayak ramai ( niat baik)
- soalan : “ ko nie syam, kan elok ada bini.. bila lah ko nak kawen?”
- jawapan : “ tengok lah mak jah.. sedang mencari lah ini.. insyallah tak lama lagi.. kena lah kumpul duit dulu.. nak bagi makan anak bini dan nak ada rumah siap siap supaya bini senang cuci kaki”

Extra tips : unsur merendah diri sambil berlagak ini perlu dalam keadaan bercakap dengan nada yang kudus seperti seorang imam muda.

3. Soalan ditanya didepan kawan kawan (niat jahat)
- soalan : “ko nie bila nak kawen syam, rugi kawen lambat, muda muda lah best”
- jawapan : “ok, aku ingat nak tunggu anak kau ini.. dia besar sikit aku masuk meminang”

Extra tips : kalau nak lebih tragis.. boleh bagi alasan nak kawen dengan jenis yang tak masuk akal macam “aku nak kawen ngan pompuan yang besar dari aku.. aku suka pompuan gemok 2x besar dari aku.. tak jumpa jumpa lagi”

4. Soalan ditanya dikhalayak ramai (niat baik)
- soalan ; “bila kau nak berumahtangga syam.. senang ada orang jaga”
- jawapan : “ memang ikutkan nak kawen hari ini juga. Dah tak tahan nie. Tapi, siapalah saya nak melawan takdir tuhan.. dosa kalau kita menidakkan ketentuan ilahi”

Extra tips : orang tanya baik, kita jawab baik.. elok juga jawab dan bagi harapan macam “ insyallah.. doa doakan ya.. nak dekat dah tu jodohnya”
.

5. Soalan ditanya secara personal
- soalan “ bila kau nak kawen syam?”
- jawapan “tanya mak aku”

Extra tips : selalunya elakkan je jawab.. dah cari.. tapi mak tak berkenang.. ayah tak bagi.. kakak tak rekemen..  pastu cerita lah kisah.. “pompuan tu pisau cukur lah.. pompuan tu mengongkong lah..” pendek kata kita jer betul. hentam je lah.. 
.
Jadi, kepada netizen yang baca ini.. kalau bagus idea ini.. sila share. Kalau nak keji.. silakan.. pakcik ok jer. Yang penting. Aku tak nyusahkan hidup orang lain. Kanz.

.
Sila tag kawan kawan bujang korang..
Doa pakcik, agar korang dapat jodoh cepat..
“Kalau dah jodoh tidak kemana”

Begitulah.. itulah dia..

Pakcik Tupperware

Last ramadhan.



No comments:

Post a Comment

IKLAN TENGAH