IKLAN

IKLAN TEXT

sudikan click untuk kekayaan saya

Team Power

Team Power
Team Power Tupperware
TUPPERWARE TEAM POWER

Jom sertai TEAM POWER untuk JANA PENDAPATAN dengan Business Tupperware. Buat Duit Tanpa Modal. Salah satu cara Bisnes Internet Paling Mudah Saya sedia membantu from zero to hero !! Call & Whats app 012-3993947 (Syamputra Razali) FB : Syamputra Razali Pakcik Tupperware Tupperware Malaysia; Syamputra Razali Tupperware; 2024; Nano Nature Water Filtration System; Tupperware Malaysia Katalog; Tupperware Catalogue;Tupperware Malaysia; Tupperware Katalog 2024

Wednesday, November 20, 2019

Marketing Power Pakcik dan rahsia kejayaan dalam perniagaan Tupperware

Jombelajar tentang intipati kandungan iklan untuk promosi di media soaial

5 jenis #Content yang disukai oleh ramai orang ialah:

1. Yang buat orang terhibur (Entertainment).
- sama ada ia dalam bentuk orang ketawa atau merasa seram atau merasa seronok atau bahagia atau sekadar cerita biasa.

2. Yang buat orang terdidik (Educate).
- biasanya dalam bentuk step by step, tips, petua, teknik yang mudah dilakukan.

3. Yang buat mereka rasa diberi maklumat (information).
- cerita atau penyampaian mudah terhadap 1-1 hal.

4. Yang memberi mereka inspirasi (inspired).
- biasanya dalam bentuk story-telling yang ditulis dengan emosi yang mudah faham dan terkesan. 

5. Yang memudahkan mereka membeli (selling without selling). 
- yang tidak memaksa orang membeli malah ditulis dengan mudah faham, direct to point dan tanpa memaksa atau menyuruh orang membeli. 

Pakcik bagi contoh supaya mudah paham ya..

Content wajib ada fakta. Dan ianya mesti sentiasa ada bersama emosi. Dua perkara ini jika tidak serasi, tidak ada menjadi. 

Contoh silap:

Sedap gila kuih keria yang ini. Best! Rasa nak makan 10!

>> kesilapannya ialah tiada fakta tepat tentang emosi kuih keria tersebut. Emosinya tergantung dan kita tertanya-tanya banyak perkara.

Contoh betul:

Puas hati beli kuih keria di Warung Kak Tim di Sungai Ramal, sedap ya amat. Lembut, gulanya pun tak hangit. Makan 10 biji pun ok ja kalau yang macam ini.

>> menulis tepat di mana dia beli itu adalah fakta, lebih dari itu, faktanya memberi impak positif kepada audien (audien boleh pergi beli terus) dan diserasikan dengan emosi sedap dan puas hati.

Ya, fakta itu bukannya perlu cari di Wikipedia. Ia hanya fakta kejadian pada waktu tersebut.

☂️

Soalan: Setiap hari saya nak ada interaksi dengan kawan-kawan di Facebook. Jadi saya akan beri salam, doa dan buat ucapan. Namun, akan jadi krik krik krik. Sampaikan assalamualaikum itu tak dijawab pun. Like pun tak sampai 10. Haha. 

Jawapan: Facebook = Story. 

Salam bukan story.
Ucapan bukan story. 
Doa bukan story.

Jadi tukar ayat untuk berinteraksi. Contoh ayat salam, doa dan ucapan yang boleh ditulis ialah:

Semoga kalian semua yang membaca status saya hari ini dipermudahkan Tuhan dalam urusan kerja. Juga disenangkan kalian dalam mengurus rumah tangga, mempersiapkan hal anak-anak dan suami dan tentunya memberi keselesaan hati buat kalian dalam hal-hal kebaikan. Salam saya buat kalian yang hebat. 

Ada story, ada juga doa dan ada ucapan. 

☂️

Profiling adalah perkara paling utama dalam bermain media sosial. 

Sekiranya post kalian viral, orang yang baru mengenali kalian akan klik butang “see profile”. Dan di situlah jawapan sama ada mereka akan klik “#follow” atau tidak. 

Jika kalian buat tetapan:

Gambar cover: Gambar Iklan, produk dan kedai,
Gambar profile: gambar produk.
Text bio: nombor telefon untuk pesanan produk.

Maka butang follow tersebut tak akan diklik. Ia akan menjauhkan audien terhadap kalian. Sayang sekali. Hari ini audien sudah pandai menilai, yang duk buat tetapan seperti “kedai”, dalam kepala mereka pastinya akan buat iklan sepanjang hari. 

Profile yang bagus ialah yang mesra manusia. Ingat, ini adalah media sosial. Gambar cover, mesti punya nilai kehidupan yang tinggi. Seperti gambar keluarga, travel, hobi dan sebagainy. Gambar profile pula mesti seorang. Dan text bio pula mesti menyebut tentang apa yang kita suka dan mahir. 

Iklan, banner serta poster, wajib di #posting. Bukan di profile. Di situlah kekuatan menggunakan #Content untuk menarik minat orang datang, serta klik butang follow apabila melihat profile kita sangat mesra dengan manusia lain.

☂️

ada ejen yang beritahu kami dia berjaya jual 12 unit Periuk Rendang dalam satu hari. 

Saya tanya dia apa dia buat, lalu dia kata ini:

1. 1 posting penerangan produk. 
2. 1 posting iklan, hard sell terus.
3. 1 posting demo, dia beli sendiri untuk dirinya kemudian masak menggunakan periuk tersebut.

Dia buat 3 posting itu berselang seli dengan posting kehidupannya seperti biasa. Dan dia berjaya lakukan. 

Sungguh, kalau kalian fokus, buat, rajin membina posting bermanfaat termasuk #posting #iklan yang ianya ada susunan dan strategi, kalian akan dapat hasil.

#Content boleh digunakan untuk semua jenis posting. Dan ianya memang beri impak baik yang sukar dijangka. 

Fokus, rajin, konsisten dan jana wang!

☂️


1. Posting video di Facebook akan mendapat lebih 59% Engagement berbanding posting teks. 

2. Survey dari 500 post Facebook yang viral dan mendapat lebih 1,000 share, menunjukkan 82% adalah dari posting video. 

3. Posting teks yang viral hanya yang menulis dalam bentuk #StoryTelling dan #Content yang disukai serta mempunyai titik persamaan besar sahaja dengan audien. 

4. Teks bermaksud menulis ayat. Tidak guna video. Namun boleh menggunakan gambar sebagai pelengkap.

5. Sekiranya kalian meletak link selain dari link Facebook, Whatsapp dan Instagram di dalam posting, maka posting kalian itu hilang lebih dari 71% Engagement. 

6. Reaction paling tinggi pada tahun 2018 ialah Love iaitu sebanyak 46.9%. Ianya datang dari posting fakta yang mempunyai emosi yang tinggi. 

7. Posting yang ada elemen hiburan, suka, happy, keluarga, bahagia, seronok, buat orang ceria mendapat lebih 82% engagement berbanding posting lain.

8. Hanya posting yang ditulis dengan ejaan yang betul sahaja dianggap sebagai content.


❝ elehhhh SIKIT jer RUPAnya Komisen Tupperware.. Boleh KAYA ker syam jual benda plastik nie ..❞ 

kata kata ini bukan “negatif”.. tapi kata kata inilah yang membakar semangat pakcik 10 tahun yang lepas (2010) bila baru bermula niaga tupperware.

Semangat nak niaga.. memang membuak buak, bila dapat dialog yang cakap macam tu.. dan orang yang cakap pulak kawan kawan yang selalu dengan kita memang rasa nak DOWN. 

KINI, pakcik berterima kasih kepada kawan yang cakap Dialog tu kat pakcik sebab dialah yang telah membakar semangat pakcik sahut cabaran dulu dulu. Dan pakcik memang dah bagi hadiah kat orang yang cakap macam tu kat pakcik.. at least pakcik ada income 5 figure. ko hada?? (nada menjeling) - masa pakcik bagi tu dia tanya “kenapa ??” Pakcik pun cakap
“Kalau kau tak cakap dialog tu dulu.. aku tak rasa nak cabar diri.. kau la pembakar semangat aku “- kata pakcik

Kalau orang lain.. sure dah tukar niaga benda lagi.. jual lah benda lain yang kononnya boleh kaya cepat.. dan lebih trend.

Heiiiiii.. kalau kau nak kaya cepat.. kawen ngan anak raja... masalahnya.. chantek ker kau syam oiii.. suluh lah muka kau syam nak kawen ngan orang kaya..

Pakcik yakin.. tak ada manusia keluar dari perut mak dia terus bermisai dan berjanggut. sama jugak macam niaga.. mana ada yang terus pandai.. kena start dari bawah jugak.. Tun mahathir pun start jadi orang biasa dalam parti UMNO dulu dan kemudian baru dia UP jadi PM.. itu pun dia pernah kalah masa bertanding awal awal penglibatan dia. kalau lahir lahir terus jadi PM.. pakcik pengsan dulu..

Sebab tu bile pakcik ajak join buat bisnes nie macam macam alasan.. pakcik dapat.
⚔️ Tak pandai niaga lah
⚔️ Tak tahu nak promosi lah
⚔️ Tak ada orang nak beli lah..

Pakcik renung muka dia san pakcik cakap 
“patutlah masih macam tu je tak ada kemajuan.. asyik bertukar barang nak jual.. fokus la 1 barang..  lain lah kau elien.. ada banyak tangan dan kepala.. semua nak kau jual.. baik bukak kedai runcit..” - kata hati pakcik yang hanya simpati pada kawan kawan yang cepat hilang sabar nak tukar tukar niaga..
 ‍‍
 Tapi pakcik tak paksa.. "Orang tak nak.. bior je lah.. kita dah usaha nak bantu dia.. yang nak duit .. dia.. kalau dia tak mahu.. apalah dayaku (nada jiwang)" Asalkan pakcik sendiri All Out dan meletopkan status ekonomi pakcik sebab pakcik ada matlamat nak dapat apa. pakcik tak nak dah tunggu dan merayu pada yang tak sudi.. man jada wan jada - siapa buat dia dapat.

Bukan Senang nak senang..💪😎 kekuatan kena lahir dari dalam dan membuak buak bagaikan kejayaan tu dah sampai depan muka. Pakcik terus cakap "NEXT" kepada sesiapa yang bagi alasan kat pakcik.. maksudnya.. "aku cari lain ler.." dan pakcik akhirnya jumpa tak ramai pun.. walau pun tak ramai.. namun.. sales sebulan rm500k jugak la.. (nada bukan riak taw) setengah juta jugak la dapat sebulan.. komisen ada jugak lah 5 angka (bilang pakai jari) sebab pakcik ada satu TUJUAN iaitu untuk ..
 ‍‍
1👉 BEBAS dari belenggu hutang dan status MISKIN

2👉 ada EXTRA INCOME yang boleh beri kami kesenangan dan kesempurnaan hidup bukan lagi kais pagi makan pagi.

3👉 lebih banyak peluang untuk BERSEDEKAH dan membantu KELUARGA dari segi beli barangan dapur dan makan makanan yang lebih sikit berkualiti

4👉 Tabungan jaminan masa hadapan macam PENDIDIKAN anak anak dimasa hadapan dan juga jadi simpanan hari tua

5👉 harapan nak menjejakkan kaki di TANAH SUCI akan dipermudahkan dengan ada pendapatan yang boleh menampung kos sekeluarga.
 ‍‍ ‍‍
 ‍‍
 ‍‍ ‍‍#PakcikTupperware

                 bit.ly/syamputra
             (tolong click yer)
 ‍‍

Dah lama dah pakcik “tak kisah” orang nak perli pakcik ker.. nak kutuk pakcik sebab jual tupperware ala ala makcik bawang buat party sana sini.. biar je la orang nak gelak.. gelak je la.. memang nampak lucu seorang LELAKI jual barangan yang pompuan suka. Tapi pakcik jual Tupperware kot.. bukan jual plastik cikai cikai.. branded dan mahal wei.. korang yang dulu gelak pakcik tu.. masih pakai KANCIL.. sampai sekarang .. pandai gelak je.. tak sedar diri tak ada kemajuan.. masih tahap tu jer.. Umah masih sewa.. gaji katanya habis dalam masa sehari dua.. tengah bulan start cari mangsa nak pinjam duit orang. BERHUTANG sana sini.. pastu meroyan kalau duit tak der.. hujung bulan goreng nasi ngan minyak je.😁👌
 ‍‍
            #PadanMuka !!

Sejak tahun 2010 pakcik mula nekadkan diri dengan benda plastik ini.. jenama TUPPERWARE dan sejak tu memang pakcik tak pandang kiri atau kanan lagi.. cakap orang tak helok pakcik cakap "talk to my hand" dan pakcik dah lali dengan mentaliti orang yang gagal dalam hidup.. " SUKE COMPLAIN dan SUKE BAGI ALASAN".. so sapa yang terus MISKIN.. sila jawab kuat kuat..  “Diri sendiri lerrr”
.
Tak kuat pun cakap???
sebab malu kan tengok apa yang kita capai selama ini.. jawab kuat sikit.. baru padan muka !!
.
tengok orang lain boleh je berjaya.. kenapa kita masih sendu.. tak performe
.
SEBAB.. kita kena cuci kasi clorox kepala hotak kita tu..

        #STOPreason
        #STARTaction

fuhhhh.. pakcik berleter macam mak nenek.. sebenarnya pakcik berleter kepada diri sendiri. itu cara pakcik motivate diri dan cabar diri.. kalau tak.. pakcik masih kat tahap yang sama..

 ‍‍
 ‍‍
Berminat?
 ‍‍
Berminat kepada pakcik.. JANGANNNNNNNNN 
.
Berminat nak DAFTAR ahli Tupperware.. meh click kat link bawah nie...
 ‍‍👇👇👇
 www.wasap.my/60123993947/Berubah+Dengan+Pakcik+Tupperware
 ‍‍👇👇👇
 www.wasap.my/60123993947/Berubah+Dengan+Pakcik+Tupperware

 ‍‍👇👇👇
 www.wasap.my/60123993947/Berubah+Dengan+Pakcik+Tupperware

 ‍‍
atau terus Komen Pm kat bawah sekarang, pakcik akan jawab dalam sepantas kilat.
 ‍‍ ‍‍
 ‍‍
P/s.
Pakcik memang nak cari 10 orang untuk pakcik guide macam protege pakcik nie.. sebab pakcik ada dapat tender sales banyak hari ini dan pakcik nak masukkan sales atas nama korang yang daftar sekarang.. Lambat.. Nangis !!!
 ‍‍ ‍‍
 ‍‍
Jadi .. berlengah lah lagi..
Pakcik nak meroket dah nie.. korang tunggu lah sampai tahun depan
bye.. wassalam
.
👇👇👇
Jom Sertai Kami TEAM POWER
kami akan guide anda sehingga anda berjaya !!
hubungi #pakciktupperware
012-2993947
bit.ly/syamputra
.
#ExtendAHand
#pakciktupperware
#tupperwaremalaysia
#syamputrarazali
#tupperwarebrandsmalaysia
#tupperwaremalaysia

























No comments:

Post a Comment

IKLAN TENGAH