IKLAN

IKLAN TEXT

sudikan click untuk kekayaan saya

Team Power

Team Power
Team Power Tupperware
TUPPERWARE TEAM POWER

Jom sertai TEAM POWER untuk JANA PENDAPATAN dengan Business Tupperware. Buat Duit Tanpa Modal. Salah satu cara Bisnes Internet Paling Mudah Saya sedia membantu from zero to hero !! Call & Whats app 012-3993947 (Syamputra Razali) FB : Syamputra Razali Pakcik Tupperware Tupperware Malaysia; Syamputra Razali Tupperware; 2024; Nano Nature Water Filtration System; Tupperware Malaysia Katalog; Tupperware Catalogue;Tupperware Malaysia; Tupperware Katalog 2024

Monday, September 9, 2019

Kenapa Tupperware sangat sangat disukai orang ramai

Jom #SHARE untuk manfaat bersama

Ramai orang tahu Tupperware memang jenama yang dah menjadi satu sebutan manusia setiap hari.. apa sahaja bekas plastik dipanggil TUPPERWARE walaupun bekas plastik biasa.

Kebanyakkan orang dah menganggap Tupperware sebagai satu produk yang mana kualitinya tiada bandingan. Pakcik sering dengar emak emak marah anak anak sebab tercicirkan tupperware bekal yang dibawa ke sekolah. 

Ada juga peristiwa yang viral tentang pesakit di hospital yang mengamuk tupperwarenya hilang wal hal tupperware nya salah letak ditempat lain.

Penggunaan produk berbahan plastik ini bukan sebagai plastik makanan sahaja iaitu sebagai tempat makanan yang seringkali dihubungkan dengan berbagai masalah kesihatan yang menimpa manusia, seperti penyakit kanser dan gangguan reproduksi. 

Memang, tidak semua plastik menimbulkan kesan berbahaya bagi kesihatan tubuh. Oleh sebab itu, disinilah pentingnya untuk mengetahui mana produk plastik yang baik dan mana yang tidak.

Menurut The Green Guide, sebuah website dan majalah yang didedikasikan untuk greener living milik the National Geographic Society, produk plastik yang elok dan baik digunakan untuk pemakaian berulang adalah yang terbuat dari high-density polyethylene (HDPE atau plastik jenis 2), low-density polyethylene (LDPE atau plastik jenis 4) dan polipropilene (PP atau plastik jenis 5). Sebahagian besar produk Tupperware dibuat dari bahan LDPE dan PP (plastik jenis 4 dan 5). Bahan tersebut dianggap tidak berbahaya untuk digunakan sebagai bekas makanan dan dapat digunakan secara berulang ulang. Kesan cahaya dan kepanasan juga tidak memberikan kesan kepada tubuh badan. Jenuh jugak pakcik dengar ceramah kat kilang membuat Tupperware di Korea tahun 2013. Pakcik memang teruja bila boleh masuk kilang dan buat tour hampir 2 jam.

Banyak produk plastik yang dijual di pasar-pasar dan jenama yang lain, dengan jenis yang berbeza beza. Yang penting untuk Anda hindari adalah bekas plastik yang dibuat dari bahan polikarbonat (plastik jenis 7). Bekas plastik jenis 7 ini telah terbukti dapat melepaskan bahan kimia berbahaya– atau yang dikenal dengan hormone-disrupting chemical Bisphenol A (BPA)-ke dalam makanan setelah penggunaan berulang. Itulah puncanya..

Selain BPA, terdapat juga zat-zat kimia lain yang biasa ditemukan pada berbagai bekas plastik. Pakcik study sikit buku yang diberikan dan pakcik dapti plastik yang dibuat dari polietilen tereftalat (PET atau PETE, atau plastik jenis 1)-seperti pada botol minuman bersoda-tidak masalah jika digunakan hanya sekali pakai. Tetapi akan memberi kesan karsinogenik (bahaya) bila digunakan lebih dari sekali. Hal ini disebabkan oleh adanya pelepasan hormone-disrupting phthalates. Pening kan kalau baca. Pakcik pun pening.

Demikian pula dengan beberapa bekas plastik yang terbuat dari polivinil Klorida (PVC, atau plastik jenis 3). Bahan ini terbukti dapat melepaskan zat-zat kimia penyebab kanser. Selain itu, bekas plastik yang dibuat dari bahan polistirena (PS, atau plastik tipe 6, juga dikenal dengan nama Styrofoam), memiliki kesan yang sangat berbahaya bagi kesihatan. Kat Malaysia, memang dah diharamkan sebab kesan ia melekat pada makanan yang panas. 

Melalui baca pakcik, Styrene yang merupakan bahan dasar dari styrofoam dapat berinteraksi dengan kulit, mata, bahkan dapat menyebabkan gangguan pernafasan, depresi, efek kelelahan, gangguan ginjal, serta kerusakan sistem syaraf pusat. Pakcik rasa insaf terus bila baca dan taubat tak nak gunakan dah.

Betapa banyak bekas plastik di sekitar kita yang ternyata memiliki kesan berbahaya bagi kesihatan. Lebih parah, seringkali kita mengabaikan hal ini dengan berbagai alasan seperti ingin pakai sekali jer, modal tak ada, mahal dan sebenarnya kita punya pengetahuan kita tentang hal di atas sangat celek dan kesedaran tak ada. Lantas pakcik dulu dulu pun main guna je dan kini risau ada kesan tu sebab ia makan masa dengan badan kita. Oleh kerana itu, sudah saatnya kita lebih peduli terhadap kesihatan baik diri kita, anak-anak kita, orang tua dan semua orang yang kita sayangi. Sesuatu yang murah tidak selamanya baik. Biar berbaloi beli namun kita sihat. Memilih Tupperwarw adalah salah satu cara kita menjaga kesihatan aga dapat mencegah dari mengubati. 

Pakcik menyeru anda semua. Buat perubahan dan jom gunakan produk tupperware ye. Penat pakcik berleter..

Untuk yang nak beli atau nak jadi agen.. meh click dibawah ini untuk masuk ahli dan bantu orang lain untuk share manfaatnya..

👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻

www.wasap.my/60123993947/Join+ahli+Pakcik+Tupperware

www.wasap.my/60123993947/Join+ahli+Pakcik+Tupperware

www.wasap.my/60123993947/Join+ahli+Pakcik+Tupperware

#ExtendAHand
#TupperwareMalaysia
#TupperwareTeamPower
#Pakciktupperware
#SyamputraRazali

#Tupperwareforlife

No comments:

Post a Comment

IKLAN TENGAH