IKLAN

IKLAN TEXT

sudikan click untuk kekayaan saya

Team Power

Team Power
Team Power Tupperware
TUPPERWARE TEAM POWER

Jom sertai TEAM POWER untuk JANA PENDAPATAN dengan Business Tupperware. Buat Duit Tanpa Modal. Salah satu cara Bisnes Internet Paling Mudah Saya sedia membantu from zero to hero !! Call & Whats app 012-3993947 (Syamputra Razali) FB : Syamputra Razali Pakcik Tupperware Tupperware Malaysia; Syamputra Razali Tupperware; 2024; Nano Nature Water Filtration System; Tupperware Malaysia Katalog; Tupperware Catalogue;Tupperware Malaysia; Tupperware Katalog 2024

Friday, September 13, 2019

Ulangtahun 10 tahun pakcik dan tupperware

Soalan Kepada Pakcik Hari Ini

Soalan :
“Pakcik.. Kalau kita buat bisnes, tapi bisnes yang kita buat tu rasa susah sangat. Adakah kita perlu tukar bisnes atau teruskan je untuk tempoh percubaan ataupun apa? “ Saya buntu.. - Kak Ros (Ampang)

Penjelasan pakcik
- Soalan ini pakcik sendiri pernah bertanya kepada diri pakcik suatu ketika dulu sewakyu hampir give up nak jual Tupperware. Ye lah, siapa nak yakin dengan lelaki jual tupperware? Siapa berani bank in duit dekat lelaki yang baru lagi dalam bisnes Tupperware.

Difikirkan customer pasti akan tergambar “scammer” pakcik sendiri tak heran soalan ini soalan faverote ramai orang. Ada yang bertanya pakcik soalan ni dan kesian pakcik lihat dia. Dah serabut sangat.

Sebenarnya, apakah sebab sesuatu perniagaan tak bertahan?

Kerana ramai org suka tukar bisnes dari tukar strategi.

Sebenarnya semua bisnes boleh dijual.. yg ada cuma penjual tak pandai menjual. Penjual tak UPTODATE trend menjual semasa dan terkini.

Mereka terus dengan alasan
- tak pandai lah
- dah tua la
- tak tahu lah

Sehingga alasan itu jadi titik hitam dihati mereka.  Pakcik sendiri melalui fasa fasa gelap apabila bergelumang dalam bisnes Tupperware ini. Tetapi utk keluar begitu sahaja dari bisnes ini pakcik melihat testimoni orang yang berjaya. Mereka bangkit dari kegagalan dan mencipta kejayaan.

Memang begitu adat berniaga. Pakcik pegang keyakinan pada jenama Tupperware itu sendiri yang betul betul kuat dan mengghnakan semua bakat dan kemahiran yang pakcik ada. Kalau skill itu pakcik lemah, pakcik asah dan korbankan masa riang ria untuk suburkan ilmu didada. Sehingga satu tahap pakcik seperti kelaparab ketagih ilmu.

Pakcik masih menjual produk yg sama dari 10 tahun dahulu. Syarikat nak pelbagaikan produk dan pakcik rasa inilah titik tolak bertahan dan syukur komisen pakcik tak pernah surut dan terus bertahan dan pakcik bangga dengan diri pakcik dan kawan kawan yang bertahan dalam bisnes Tupperware ini kerana bisnes ini dapat mengubah hidup mereka dan mereka menjadi lebih ceria dan gembira sebab punya pendapatan sampingan yang luar biasa.

Jadi, bagi pakcik, perbaiki strategi dan perkemaskan apa yg perlu. Percayalah... ilmu itu luas hingga saat anda mula belajar. Anda akan rasa bodoh nya diri sendiri melakukan bisnes lain dengan cara yg sama . Ibarat seperti katak melompat.

Jadilah seperti helang, terbang dan melenarkan sayap.

JOM ubah cara dan ubah minda !!

Yang pernah bodoh,

Syamputra Razali
*Nikmatnya 10 tahun bersama Tupperware


No comments:

Post a Comment

IKLAN TENGAH