------------
Cari 30 pelanggan yang telah menggunakan produk kita dan tanya mereka soalan-soalan ini :
1. Sebaik sahaja iklan kita lalu di mata mereka, apa yang menarik perhatian untuk mereka terus baca.
2. Apakah 1 perkara yang mendorong mereka mengikut arahan untuk hubungi kita bertanyakan lanjut?
3. Apakah 1 perkara yang menarik minat mereka untuk ambil keputusan beli produk kita?
4. Adakah layanan team kita sebelum proses pembelian berlaku memuaskan hati mereka?
5. Sebaik sahaja produk sampai di tangan mereka dan dibuka bungkusan atau kotak, adakah ada 'wow factor' yang menyebabkan mereka teruja atau perasaan itu biasa-biasa sahaja?
6. Selepas mereka guna kali pertama, adakah mereka suka?
7. Selepas guna beberapa hari, adakah mereka suka, puas hati dan jatuh cinta?
8. Selepas habis guna, adakah mereka akan beli lagi atau 'cukuplah setakat ini' ?
9. Adakah mereka berani rekemen produk kita kepada saudara mara dan rakan-rakan? - INI PENTING!
.
.
Tanya dengan gaya seperti berbual-bual dengan mereka.
Daripada luahan dan jawapan pelanggan itu, kita akan dapat banyak idea untuk tambah baik pengalaman pelanggan bersama produk kita.
Barulah setiap penambahbaikan itu bukan syok sendiri. Sumbernya sangat kuat iaitu dari mulut orang-orang yang telah serah duit kepada kita.
.
No comments:
Post a Comment